برگزاری مراسم در منازل، سرعت انتقال ویروس دلتا را افزایش داده است

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل تاکید کرد برگزاری دورهمی و مراسم مختلف در منازل، سرعت انتقال ویروس دلتا را افزایش داده‌است.

کد مطلب: ۱۲۰۴۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم در منازل، سرعت انتقال ویروس دلتا را افزایش داده است

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه ستاد استانی کنترل و مدیریت بیماری کرونا گفت: وضعیت نگران کننده و خطرناک است و در شبانه روز گذشته چهار نفر نیز فوت شدند.

او افزود: اگر وضعیت به این صورت ادامه یابد احتمالا در هفته آینده میزان بستری به ۸۰۰ الی ۹۰۰ نفر می‌رسد و تلفات هم به شدت افزایش خواهد یافت.

استاندار اردبیل اظهارکرد: موج ویروس جدید دلتا در سنین پایین هم شایع شده و باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی را با جدیت ادامه دهیم.

بهنام جو به واکسیناسیون سنین مختلف در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برای سنین بالای ۵۰ سال آمادگی تزریق واکسن در استان وجود دارد و مشکلی در این زمینه نیست.

او ادامه داد: مردم باید این واکسن رایگان را تزریق کنند و افرادی که واکسن تزریق می‌کنند در صورت ابتلا خطر فوتی و یا بستری را تجربه نمی‌کنند و اگر هم باشد به ندرت خواهد بود.

استاندار اردبیل بیان کرد: علاوه بر گروه سنی بالای ۵۰ سال به مرور تزریق واکسن برای کارکنان موسسات مالی اعتباری، کارمندان و زندانیان و بعد از آن رانندگان، خبرنگاران و اساتید دانشگاه، کادر مدارس و معلمان انجام می‌شود و به مراکزی که اعلام شده مراجعه خواهند کرد.

بهنام جو با اشاره به مشارکت یک پزشک اردبیلی در ساخت واکسن برکت از برنامه‌ریزی برای اجرای مراکز تولید واکسن در استان با همکاری بخش خصوصی و علوم پزشکی خبر داد.

شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۱۰۸ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند.

او با بیان اینکه در این مدت چهار بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان فوت کرده است افزود: خوشبختانه ۸۶ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۵۰۴ نفر رسید که از این تعداد ۱۰۴ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

حبیب‌زاده بیان کرد: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بیله سوار، نیر، نمین، سرعین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

او با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: امروز دغدغه ما، موج پنجم کرونا بوده که عمدتا از نوع ویروس جهش‌یافته دلتای هندی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۱۷۱ هزار و ۶۷۳ دوز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۱۳۱ هزار و ۳۹۹ دوز مربوط به نوبت اول و ۴۰ هزار و ۲۷۴ دوز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

حبیب‌زاده با اشاره به اهمیت انجام واکسیناسیون بیان کرد: باید روند واکسینه شدن مردم استان اردبیل بیشتر شده و به‌صورت خیلی فعال‌تر ادامه یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار