مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان:

طرح «نذر کتاب در گردش» در زاهدان اجرا می‌شود

زاهدان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان گفت با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و به منظور ارتقای فرهنگ فردی و اجتماعی دانش آموزان طرح « نذر کتاب در گردش» با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز اسناد و کتابخانه ملی در ناحیه ۲ زاهدان اجرایی می شود.

کد مطلب: ۱۲۰۴۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح «نذر کتاب در گردش» در زاهدان اجرا می‌شود

به گزارش روابط عمومی ناحیه ۲ زاهدان، داود صیاد در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی اظهار کرد: فضاسازی لازم برای تشویق افراد به مطالعه اعم از فضای رسانه ها، منبرها و خانه ها تاثیر مستقیم در علاقه مند کردن افراد دارد.

وی افزود: بر اساس آمار، سرانه مطالعه این استان ۱۱ دقیقه و ۳۲ ثانیه است و سرانه مطالعه کشور ۱۵ دقیقه و ۲۹ ثانیه است که توجه به همین موضوع، هم به لحاظ فراوانی و هم به سبب تفاوت با نرم کشوری لزوم حساسیت در این حوزه را بیشتر می کند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان تصریح کرد: توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نیازمند مشارکت همه جانبه همه دستگاه های فرهنگی است چرا که با موازی کاری و اقدامات جزیره ای نمی توان در این حوزه به موفقیت چندانی دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: طرح کتاب نذر در گردش از آن جهت که به صورت رایگان انجام می شود با توجه به افزایش قیمت کتاب، هم دارای اهمیت است و هم موجب رونق آن خواهد شد.

صیاد با بیان اینکه ما در مجموعه آموزش و پرورش با تمام توان در اجرای طرح همکاری خواهیم کرد، تاکید کرد: منابع باید متناسب با ذائقه دانش آموزان باشد.

گفتنی است در فاز نخست این طرح تعداد هفتصد جلد کتاب در بین دانش آموزان توزیع می شود و دانش آموزان پس از مطالعه کتاب آن را به سایر علاقه مندان اهدا خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار