با این روش ۸ برابر سریع‌تر لاغر شوید

تهران (پانا) - تصویرسازی ذهنی می‌تواند به شما کمک کند بدون رژیم گرفتن و ورزش، هشت برابر سریعتر وزن خود را کم کنید.

کد مطلب: ۱۲۰۳۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
با این روش ۸ برابر سریع‌تر لاغر شوید

به‌گزارش ایسنا و به نقل از سایکولوژی، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که تصاویر ذهنی می‌توانند کاهش وزن را به میزان قابل‌توجهی تقویت کنند.

آموزش تصویرسازی عملکردی (FIT)، فرد را قادر می‌سازد هشت برابر بیشتر از افرادی که از مکالمه درمانی جایگزین استفاده می‌کنند، وزن خود را کاهش دهد. این روش برای کمک به افراد در تصور اینکه کاهش وزن به چه میزان خوب است، طراحی شده است.

آموزش تصاویر همچنین به افراد کمک می‌کند تقریبا دو اینچ دور کمر خود را از کاهش دهند.

شایان‌ذکر است، افراد حاضر در این مطالعه هیچ ورزش اضافی انجام ندادند و رژیم نیز نگرفتند.

تصاویر ذهنی صرفا برای افزایش انگیزه طراحی شده و شامل تمرکز افراد بر چگونگی ظاهر و احساس آنان پس از کاهش وزن است.

دکتر لیندا سولبریگ، محقق این تحقیق اظهار کرد: این روش را با اندیشیدن در مورد لیمو آغاز کردیم. از افراد خواستیم که لیمو، لمس آن، نوشیدن آب لیمو و پاشیدن تصادفی آب آن در چشم را تصور کنند.

در این تحقیق بر این مورد تاکید شد که چگونه افکار و احساسات بر تصورات جسمی ما تاثیر دارند و از این طریق می‌توانیم افراد را تشویق کنیم که اهداف خود را کاملا تصور و در آغوش بگیرند.

نه فقط «تصور کنید که کاهش وزن چقدر خوب است» بلکه به‌عنوان‌مثال، تصور کنید «چه چیزی باعث کاهش وزن می‌شود که اکنون نمی‌توانید آن را انجام دهید» همچنین به تمام ویژگی‌های مرتبط با آن نیز فکر کنید.

در این تحقیق ۱۴۱ نفر حضور داشتند که یا آموزش FIT را فرا گرفته بودند و یا یک روش جایگزین به نام مصاحبه انگیزشی به آنان ارائه شده بود.

نتایج نشان داد که پس از ۶ ماه افراد گروه FIT به میزان ۹ پوند (۴.۰۸ کیلوگرم) کاهش وزن داشتند و این میزان در گروه مقایسه فقط ۱.۵ (۰.۶۸ کیلوگرم) پوند بود.

یک سال بعد، افراد گروه FIT به میزان ۱۳پوند (۵.۸۹ کیلوگرم) وزن کم کرده بودند، در حالی که گروه مصاحبه انگیزشی فقط ۱.۵ پوند کاهش وزن را تجربه کرده بودند.

دکتر سولبریگ توضیح داد: اکثر افراد موافق هستند که برای کاهش وزن باید کمتر غذا بخورند و بیشتر ورزش کنند اما در بسیاری از موارد، افراد انگیزه کافی برای توجه به این توصیه‌ها را ندارند هرچند ممکن است با آن موافق باشند.

بنابراین FIT هدف اصلی را تشویق کرده تا فرد را ترغیب کند، تصورات شخصی خود را درباره اینکه چه تغییری ممکن است برای او رخ دهد حتی اینکه چگونه احتمالا در صورت بروز چالش تحقق و ادامه یابد را احساس کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار