هشدار مدیریت بحران گیلان درخصوص بارندگی‌های آخر هفته

رشت (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در استان گفت دستگاه‌های خدمت‌رسان و مردم آمادگی لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی و وقوع بارندگی‌های شدید و سیلاب داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۰۲۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
هشدار مدیریت بحران گیلان درخصوص بارندگی‌های آخر هفته

به گزارش روابط عمومی مدیریت بحران استانداری گیلان، امیر مرادی گفت: احتمال طغیان رودخانه و وقوع سیلاب برای استان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پیش بینی شده؛ بنابراین، علاوه بر اینکه هشدار آمادگی لازم جهت فراهم کردن تمهیدات مقابله با مشکلات احتمالی ناشی از وقوع بارش های شدید به تمامی فرمانداران، بخشداران و دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است؛ مردم نیز باید مراقبت ها و احتیاط لازم را برای روزهای پایان هفته داشته باشند.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش های هواشناسی احتمال دارد که در ۲ روز آینده بارندگی ها از شدت بیشتری نیز برخوردار باشد، به سیلاب های اخیر در کرمان و کشورهای دیگر همچون آلمان و ترکیه اشاره کرد و گفت: مردم از ترددهای غیر ضروری در این روزها بویژه در مناطق کوهستانی بپرهیزند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با ابراز نگرانی از گردشگری طی روزهای یاد شده از مردم خواست از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها بپرهیزند؛ ضمن اینکه افراد بومی و ساکنان نیز تمهیدات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی بیندیشند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان به گروههای کوهنوردی در استان نیز توصیه کرد برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از انجام این فعالیت در نقاط مختلف استان خودداری و به زمان مناسب موکول کنند.

وی با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارندگی، وزش باد و رعدو برق شدید در استان طی چهارشنبه و پنجشنبه جاری به احتمال خسارت به محصولات کشاورزی نیز اشاره و بیان کرد: ممکن است در برخی شالیزارها کشاورزان محصولاتشان را درو کرده اما هنوز جمع آوری نکرده باشند، بنابراین توصیه می شود در فرصت باقی مانده ۲ روز این کار را انجام دهند.

مرادی ادامه داد: کشاورزانی هم که هنوز محصولات شان را برداشت نکرده اند، کرت ها را باز بگذارند تا آبگرفتگی و ماندابی در زمین هایشان ایجاد نشود؛ ضمن اینکه کشاورزان از هر نوع کود دهی، سم پاشی و محلول پاشی در این ۲ روز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین با اشاره به وقوع گاه و بیگاه رعدو برق‌های شدیدی که برخی مواقع موجب گرفتن جان انسان ها می شود، از همه مردم خواست تا در زمان بارندگی و رعد و برق شدید از حضور در فضای باز بپرهیزند و در مکانی امن پناه بگیرند.

هواشناسی گیلان با صدور هشدار نارنجی برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارندگی های رگباری، رعد و برق و وزش باد(بعضی نقاط شدید و گاهی خیلی شدید) در مناطق مستعد احتمال تگرگ، کاهش محسوس دما(به طور متوسط بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتی گراد) را در استان پیش بینی کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار