استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

پنج شهر و ۱۲۵ روستا در کهگیلویه و بویراحمد مشکل تنش آبی دارد

حسین کلانتری: ۱۸۰ روستا در استان به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می‌شوند

یاسوج (پانا) - استاندار کهگیلویه و بویراحمداعلام کرد پنج شهر یاسوج، مادوان، باشت، لیکک و دیشموک و ۱۲۵ روستا و منطقه عشایری این استان درگیر مشکل تنش آبی است .

کد مطلب: ۱۲۰۲۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
پنج شهر و ۱۲۵ روستا در  کهگیلویه و بویراحمد  مشکل تنش آبی دارد

حسین کلانتری با بیان اینکه همه کشور در سال زراعی جاری با کاهش میزان بارندگی مواجه بوده است گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن ۱۰ درصد آبهای روان کشور، جزء ۱۰ استان نخست از لحاظ بیشترین تنش آبی است.

وی افزود: امسال خشکسالی موجب خشک شدن برخی از چاه های تامین آب روستایی، کاهش سطح آب های زیرزمینی و خشک شدن چشمه های زیادی در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

کلانتری با اشاره به اینکه شهر یاسوج مرکز این استان برای تامین آب آشامیدنی با مشکل روبرو است، اظهار کرد: این شهر ۵۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی دارد که ۳۰ درصد آن مربوط به ۳۰ سال پیش و فرسوده شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: احداث سد تنگ سرخ با هدف تامین آب بلند مدت شهر یاسوج در دست اجرا است و در خصوص مجوز ماده ۵۶ و تخصیص اعتبارات لازم توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی گفت: میزان بارندگی سال زراعی جاری در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

قابل ذکر است، جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد بین ۲ سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۰تا ۹۵ از ۴۷ درصد به ۴۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار