برگزاری مسابقه شمیم ولایت در دهه امامت در ایجرود

زنجان (پانا)- اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود با همکاری اداره کتابخانه ها اقدام به برگزاری مسابقه خطبه غدیر با عنوان "شمیم ولایت" کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقه شمیم ولایت در دهه امامت در ایجرود

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود، احسان پیشکاری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود با اعلام این خبر گفت: به منظور زنده نگه داشتن واقعه غدیر خم در ذهن نسل جوان و آشنایی آنان با خطبه ماندگار غدیر و فرهنگسازی پیرامون این دهه و مطالعه منابع، مسابقه شمیم ولایت از سری برنامه‌های فرهنگی این اداره برگزار می شود، چرا که شناخت امامت و قدم گذاشتن در مسیر ائمه اطهار(ع) منجر به بندگی خداوند متعال و حفظ شعائر دینی می‌شود.

وی ضمن تشریح ابعاد واقعه غدیر به مفاهیم بلند و حساسی که در مقام تبیین ولایت در متن خطبه آمده است اشاره کرده و افزود: غدیر تنها یک رخداد تاریخی نیست بلکه شرط استمرار رسالت نبوی بوده و امامت در آن روز بزرگ رقم خورده، و غدیر چشمه‌ای است که تا پایان هستی می‌جوشد و پیامی از دیروز است که امروز مرور می‌کنیم تا فردایمان را بیمه کنیم.

این مقام مسئول خطبه غدیر را طولانی، پرمحتوا و به عبارتی فرهنگ جامعی از ولایت و امامت ائمه هدی (ع) معرفی کرد که سرشار از بشارت‌ها و هشدارها بوده و می‌بایست تعلیم و آموزش معارف و آموزه‌های خطبه زیبای غدیر در برنامه‌های مجموعه دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.

پیشکاری اشاعه و ارتقای معارف و فرهنگ علوی و نبوی و ترویج فرهنگ ولایت و ولایتمداری را از اهداف برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی خطبه غدیر دانست و گفت: امروز دشمن در نظر دارد تا با توطئه‌های شوم از جمله تحریم و تهدید به اهداف چندین ساله خود برسد، اما اتحاد و ولایتمداری مردم هرگز به آنان اجازه نخواهد داد تا دشمنان به اهداف شومشان نزدیک شوند.

گفتنی است علاقه مندان می توانند جهت دریافت و پاسخ به سوالات از تاریخ 29 تیر لغایت 8 مرداد ماه به صورت حضوری با مراجعه به اداره شهرستان و یا در فضای مجازی در این مسابقه شرکت کرده و به برندگان به قید قرعه و به رسم یادبود هدایای نقدی اهدا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار