نماینده جیرفت: سه نماینده مجلس در دولت سیزدهم وزیر می‌شوند

این نمایندگان از بین روسای کمیسیون‌ها و هیئت رئیسه مجلس هستند/رئیس‌جمهوری منتخب ۱۴مرداد کابینه خود را به مجلس معرفی می‌کند

تهران (پانا) - نماینده مردم جیرفت در مجلس خبر داد مقرر شده است که رئیس جمهوری منتخب در چهاردهم مرداد ماه در حین برگزاری مراسم تحلیف، کابینه خود را به مجلس تقدیم و معرفی کند و پس از آن نمایندگان فرصت دارند تا رزومه افراد معرفی شده را مورد بررسی قرار دهند.

کد مطلب: ۱۲۰۱۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
نماینده جیرفت: سه نماینده مجلس در دولت سیزدهم وزیر می‌شوند

به گزارش برنا، ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی، نماینده مردم جیرفت در مجلس، در رابطه با جلسه رای اعتماد به کابینه دولت سیزدهم گفت: با توجه به اینکه آقای رئیسی در ابتدای ورود به میدان انتخابات اعلام کردند که به صورت مستقل به میدان آمده اند‌ و اغلب گروه‌ها و جناح‌های سیاسی نیز از ایشان حمایت کرده‌اند انتظار می‌رود که گروه‌ها و جناح‌های مختلف سیاسی توقع سهم خواهی از کابینه دولت سیزدهم نداشته باشند. متاسفانه در این هفته‌های اخیر مشاهده شده که گروه‌های سیاسی مختلفی درخواست‌هایی برای حضور در دولت آقای رئیسی را مطرح کرده‌اند که این موضوع پذیرفته نیست، آقایان اجازه دهند رئیس‌جمهوری منتخب کابینه خود را با فراغ بال و براساس تخصص و کارآمدی انتخاب کنند.

وی ادامه داد: مقرر شده است که رئیس‌جمهوری منتخب در چهاردهم مردادماه در حین برگزاری مراسم تحلیف، کابینه خود را به مجلس تقدیم و معرفی کند و پس از آن نمایندگان فرصت دارند تا رزومه افراد معرفی شده را مورد بررسی قرار دهند. با نهایت دقت نسبت به رای اعتماد به افراد اقدام خواهیم کرد.

نماینده مردم جیرفت با اشاره به فضای حاکم در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیسی گفت: طبق آنچه که تاکنون در راهروهای مجلس بحث میشود احتمالا رئیس‌جمهوری منتخب حداقل استفاده را از نمایندگان مجلس خواهند داشت، بدون شک سه نفر از نمایندگان مجلس در دولت آقای رئیسی وزیر خواهند شد، در همه دولت‌ها در جلسه معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس چالش‌هایی وجود دارد. انتظار داریم تا میزان تنش‌ها در جلسه رای اعتماد در حداقل ممکن باشد.

وی در پاسخ به این سوال که نمایندگانی که قرار است به دولت آقای رئیسی بروند آیا از اعضای هیئت رییسه مجلس هستند، بیان کرد: افرادی که زمزمه حضورشان در کابینه آقای رئیسی مطرح می‌شود از بین روسای کمیسیون‌ها و هیئت رئیسه مجلس هستند. جلسه رای اعتماد به وزرا حتما حاشیه و چالش‌هایی را به همراه خواهد داشت، انتظار می‌رود رئیس‌جمهوری منتخب به راحتی از این گذر عبور کند و بتواند رای اعتماد را برای کابینه خود از نمایندگان اخذ کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار