۱۳ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند

رشت ( پانا) - تازه‌ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نشان می دهد شمار مناطق قرمز کرونایی استان گیلان به ۱۳ شهرستان افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۲۰۱۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
۱۳ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند

براساس ارزیابی نرم افزار ماسک این گزارش هفت شهرستان شامل سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، شفت، رضوانشهر و تالش وارد رنگ بندی پرخطر کرونایی شدند.

پیشتر نیز شهرستان های رشت، خمام، رودسر، رودبار، بندانزلی و آستارا به لحاظ رنگ بندی کرونایی، قرمز شده بودند. در مجموع اکنون 13 شهرستان از 17 شهرستان در وضعیت رنگ بندی قرمز قرار دارند.

شهرستان سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا و تالش پیش از این در وضعیت نارنجی قرار داشتند. همچنین بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک لنگرود، ماسال و فومن در شرایط نارنجی به سر می برند.

هم اکنون بر اساس ارزیابی جدید نرم افزار ماسک تنها شهرستان املش در استان گیلان زرد است.

طبق آخرین گزارش رسمی هم اکنون بیش از ۶۳۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند اما در چهارشنبه هفته گذشته ۴۳۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری بودند.

کارشناسان بهداشتی، عادی انگاری مردم در پرهیز از دورهمی، برگزاری مراسم های عروسی و عزا و مسافرت های درون و برون شهری را از دلایل افزایش آمار بستری مبتلایان به کرونا در بیمارستان های استان عنوان می کنند.

برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا همه باید پروتکل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا شامل رعایت فاصله فیزیکی، دوری از تجمعات و استفاده از ماسک را جدی بگیرند، با توجه به افزایش شمار بیماران کرونایی از سه هفته گذشته ضرویست تا جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشویم و پروتکل ها را جدی بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار