آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت؛

از اعلام شهریه مدارس غیردولتی تا بازگشایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

تهران (پانا) - در هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش مسائلی همچون چگونگی ثبت نام دانش‌آموزان، تاکید بر بازگشایی حضوری مدارس از اول مهرماه و اعلام شهریه مصوب مدارس غیردولتی به زودی سرتیتر اخبار بود.

کد مطلب: ۱۱۹۹۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
از اعلام شهریه مدارس غیردولتی تا بازگشایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

با پیدا شدن سر و کله ویروس منحوس کرونا نظام آموزشی کشور دچار مشکل شد اما وزارت آموزش و پرورش با راه اندازی شبکه شاد و کمک از شبکه‌های تلویزیونی توانست خلا وارد شده به آموزش دانش‌آموزان را تا حد زیادی جبران کند هرچند که وزیر آموزش و پرورش تاکید بر آموزش حضوری را داشته و دارد و می‌گوید هیچ چیزی جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد.

فصل تابستان می‌تواند فرصت ارزشمندی برای دانش‌آموزان باشد آنان می‌توانند در کنار سپری کردن اوقات فراغت خود به شرکت در کلاس‌های جبرانی بپردازند این کلاس‌ها برای دوره ابتدایی تبیین شده است.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش این هفته در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما درباره جزئیات برنامه‌ها و کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان ابتدایی در دوره تابستان توضیحاتی داد.

وی گفت: 20 هزار بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش برگشتند ما برای تعیین تکلیف کودکانی که دوره پیش دبستانی را نگذراندند و وارد دبستان شده اند نیز برنامه داریم.

معاون وزیر با اعلام اینکه ثبت نام دانش‌آموزان پیش دبستانی در سامانه پادا آغاز شده است گفت: هرگونه کمک به مدرسه باید داوطلبانه و بعد از شروع سال تحصیلی باشد.

حکیم زاده به برگزاری کلاس‌های جبرانی اشاره کرد و افزود: 14 جلسه جبرانی برای دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی درنظر گرفته شده است برای دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی نیز برای دروسی مانند علوم و فارسی برنامه جبرانی درنظر گرفته شده است؛ هدف ما از برگزاری این کلاس‌ها این است که با توجه به اهمیت پایه سواد برای دوره اول ابتدایی، بتوانیم از ضعف پایه تحصیلی و افت تحصیلی این دانش‌آموزان جلوگیری کنیم.

آماده شدن الگوی برنامه‌ درسی ویژه‌ کرونا تا پایان مردادماه، برگزاری افتتاحیه «جشنواره فرهنگی هنری فردا» در 27 تیرماه و برگزاری سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش‌وپرورش کشور از دیگر اخبار مهم هفته سپری شده وزارت کلان آموزش و پرورش بود.

مشروح این اخبار را در گزارش زیر می‌خوانید:

ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی درسامانه پادا فراهم شد

به گفته محمود حبیبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات ثبت نام مدارس پیش دبستانی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ به صورت الکترونیکی و از طریق مراجعه به سایت پادا به نشانی pada.medu.ir صورت می‌گیرد.

ایجاد بیش از ۲۰ رشته مهارتی جدید هنرستانی از سال ۹۸ تاکنون

سیدمصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش، جزئیات عملکرد و دستاوردهای دفتر آموزش‌های فنی، حرفه ای و کاردانش در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، را تشریح کرد.

از سوی معاونت آموزش متوسطه دستورالعمل آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی دوره دوم آموزش متوسطه (دبیرستان ها و هنرستان های فنی و حرفه ای) سال تحصیلی 1401-1400، به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، ابلاغ شد.

اعلام شهریه مصوب هر مدرسه غیردولتی؛ به زودی

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش خبر داد موضوع شهریه و سقف هر مدرسه غیردولتی را مشخص کرده ایم و خانواده‌ها به زودی می‌توانند با مراجعه به سامانه mosharekatha.ir از نرخ شهریه مصوب هر مدرسه مطلع شوند.

وی ادامه داد: افزایش ۹۰ درصدی شهریه برخی مدارس غیردولتی تکذیب شد و امکان انتخاب مدرسه و بارگذاری مدارک ثبت نام از طریق سامانه اینترنتی ثبت نام وجود دارد همچنین تکلیف معلمان مشمول استخدام تا پایان امسال مشخص می‌شود.

سواد حرکتی نوآموزان در طرح سنجش سلامت اندازه گیری می‌شود

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خبر داد امسال توانایی حرکتی و ادراک نوآموزان بدو ورود به دبستان سنجیده می‌شود و این موضوع به سنجش نوآموزان اضافه شده است.

اعلام زمان نتایج آزمون‌های مدارس استعدادهای درخشان

روابط عمومی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان زمان اعلام نتایج آزمون‌های مدارس استعدادهای درخشان را مشخص کرد.

مطابق برنامه­ ریزی های صورت گرفته، فهرست اسامی پذیرفته شدگان پایه های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان پس از تصحیح، در اواسط مرداد ماه بر اساس ظرفیت پذیرش تعیین شده برای هر مدرسه درسامانه azmoon.medu.ir منتشر خواهد شد.

رئیسی: مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شوند

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضاهای آموزشی همزمان با بازگشایی مدارس تاکید کرد.

وی در ارتباط مجازی با نشست قطبی کمیسیون‌ ورزش و سلامت (قطب یک) مجلس دانش‌آموزی درباره موضوع سلامت دانش‌آموزان اظهار کرد: نمایندگان مجلس دانش‌آموزی آینده سازان مملکت هستند و باید این تمرین را داشته باشند تا در آینده مجالس بزرگتری را شکل دهند.

رئیسی عنوان کرد: کمتر از ۵ درصد از مبتلایان کرونا در دنیا مربوط به سنین زیر ۱۸ سال هستند، معلمان و رانندگان سرویس مدارس در مردادماه واکسینه می‌شوند اگرچه براساس مطالعات انتقال کرونا از دانش‌آموز به دانش‌آموز بسیار کم است.

اردشیر دهقانی معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی نیز در این نشست از ۲ راهبرد اصلی در مجلس دانش‌آموزی گفت و بر نقش پذیری دانش‌آموزان و نمایندگان در عرصه‌های فعال اجتماع تاکید کرد‌.

برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور از 26 تیر

محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش آوایی در مشهد مقدس از 26 تیرماه تا 31 تیرماه و در بخش پژوهشی از 2 مردادماه تا 7 مردادماه در سمنان برگزار خواهد شد.

نوبت گیری نوآموزان پیش دبستانی در برنامه سنجش از فردا

سیدجواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از نوبت‌گیری ۴۶ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تا ۲۰ تیر خبر داد.

وی همچنین بیان کرد برای سنجش سواد حرکتی نوآموزان در طرح سنجش هر استانی یک اتاق 25 متری را اختصاص می‌دهد که در هر استان 500 نفر نوآموز پیش دبستانی (250 دختر و 250 پسر با ترکیبی از روستایی و شهری) را سنجش کند.

بررسی مشکلات سوالات کنکور؛ ای کاش مراعات حال دانش‌آموزان را می‌کردند

حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مشکلات سوالات کنکور سراسری 1400 را با نگاهی کارشناسانه و دقیق تشریح کرد.

کانون‌های فرهنگی تربیتی مشمول معافیت‌های قانونی با رعایت الگوی مصرف برق، آب و گاز شدند

بخشنامه معافیت کانون‌های فرهنگی تربیتی در صورت رعایت الگوی مصرف آب، برق و گاز طبیعی با امضای علی الهیارترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع به استان‌ها ابلاغ شد.

لزوم تدبیر برای گسترش بازی‌های بومی محلی در شبکه شاد

محمدرضا سیفی مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش از لزوم تدبیر برای گسترش بازی‌های بومی محلی در شبکه شاد خبر داد که با توجه به کرونا برای دانش‌آموزان ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار