در آموزش و پرورش قرچک:

برگزاری جشنواره‌ تابستانی پنجره‌های امید

قرچک(پانا)- جشنواره‌تابستانی پنجره‌های‌ امید برای دانش‌آموزان و خانواده‌های اعضای‌سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش قرچک در تابستان‌۱۴۰۰ در کانال‌های‌سازمان دانش‌آموزی درشبکه شاد برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۹۸۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری  جشنواره‌ تابستانی پنجره‌های امید

مهدی دهقانی معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش قرچک با اشاره به تشکیل کانال‌ شاد، ایجاد زیست‌بوم جدید در یکسال‌گذشته با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مدرسین، مربیان و دانش‌آموزان بیان کرد: اعضای‌سازمان دانش‌آموزی اقدام به تولید کلیپ‌های ارزشمندی از محتوای آموزشی تشکل‌های عضو سازمان کردند تا دانش‌آموزان و مربیان بتوانند از محتواهای آموزشی بهره ببرند.

او تصریح کرد: غنی‌سازی اوقات‌فراغت دانش‌آموزان در ایام تابستان، شناسایی استعداد‌های این عزیزان و ارتقاء توانمندی آنان از یک سو و ضرورت تداوم نهضت تولید‌ محتوا در گستره فضای‌ مجازی شبکه‌ شاد و از سوی دیگر اولویت سازمان دانش‌آموزی در شرایط کنونی است .

معاون پرورشی و تربیت‌آموزش و پرورش قرچک در رابطه با اهداف‌ جشنواره گفت: غنی‌سازی اوقات‌ فراغت اعضای‌ سازمان، ارتقاء سطح‌ مشارکت اعضای‌ سازمان در فعالیت‌های گروهی ، توانمند‌سازی و افزایش قابلیت‌های فردی و گروهی اعضا در فضای‌‌مجازی، شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزان عضو سازمان از اهداف این جشنواره است.

او دانش‌آموزان پیشتاز تمام دوره‌های‌ تحصیلی و اعضای‌ مجامع و مجلس‌ شورای دانش‌آموزی و دانش‌آموزان خبرنگارپانا را از مخاطبان این جشنواره برشمرد.

او درباره فرایند اجرای جشنواره اظهار کرد: فرآیند اجرا بدین صورت است که دبیرخانه‌های‌ استانی و کانال‌های‌ ارسال آثار معرفی و اعلام می‌شوند ، نتایج جمع‌بندی و برندگان اعلام و درنهایت جوایز و لوح‌تقدیرها ارسال می‌شود‌.

دهقانی درباره ضوابط و شرایط تولید‌آثار اذعان کرد: تولید‌آثار میتواند بصورت‌انفرادی و تیمی(دانش‌آموزان ، دانش‌آموز و مربی ، دانش‌آموز و اعضای‌خانواده) با رعایت ضوابط‌بهداشتی شرایط کرونا باشد.

او افزود: فضای‌تولید میتواند خانه و محل‌سکونت، استودیو، مدرسه یا فضای باز باشد .

دهقانی زمان‌تولید فیلم را ۱۸۰‌ثانیه بیان و تاکید کرد: فیلم‌ها باید با فرمت mp4 و حداکثر حجم 20mb فاقد آرم، تایتل و یا زیرنویس و متن‌خبر در قالب pdfو حداکثر در یک صفحه ارائه شود. دهقانی درج‌استان، موضوع و عوامل‌تهیه در زیرنویس فایل‌ارسالی را ضروری دانست و بیان کرد: تولید محتوای‌آموزشی صرفا بر اساس موضوعات‌آموزشی و مبتنی بر کتاب دانستنی‌های تشکیلاتی و مهارت‌های اجتماعی ویژه مربیان باشد.

او محورهای جشنواره‌تابستانی پنجره‌های امید به این صورت عنوان کرد: دبیرخانه‌موضوعی، شعار و راهبرد‌تشکیلاتی‌ پیشتازان و شاداب‌سازی ، تولید نرم‌افزارهای تشکیلاتی و فیلم‌سازی و مجری‌گری، مناظره‌های دانش‌آموزان مجلس،مهارت‌های‌ اجتماعی و سندتحول مجلس و خبرنگاری‌ دانش‌آموزان خبرنگار‌پانا از محورهای جشنواره است.

خبرنگار: راضیه ‌یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار