گلباران محل شهادت شهیدان انصاری و نورانی در رشت

رشت (پانا) - محل شهادت شهیدان علی انصاری تنها استاندار شهید کشور و علیرضا نورانی معاون وی، با حضور استاندار گیلان و خانواده این شهیدان در رشت گلباران شد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
گلباران محل شهادت شهیدان انصاری و نورانی در رشت

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ استاندار گیلان در این مراسم گفت: برگزاری مراسم گرامیداشت شهیدان، نشان از پایبندی و علاقمندی وافر مردم فهیم و ولایتمدار این خطه به شهدا و اعتلای آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی افزود: شهیدانی همچون انصاری و نورانی که قلب‌شان مالامال از عشق به دین باوری، خدمت به مردم و میهن و پایبندی به فرهنگ ایثار و مقاومت و تلاش برای اعتلای آرمان‌های انقلاب و امام شهیدان بود، همواره برای مردم، عزیز هستند.

استاندار به ضرورت بازخوانی فلسفه مانایی فرهنگ ایثار و شهادت اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مؤلفه‌های موثر ماندگاری این فرهنگ، خدمت خالصانه به مردم در کنار سجایای اخلاقی، کرامت انسانی، تواضع و احترام به مردم بوده است.

وی شهید انصاری را نه فقط الگوی مردم و خدمتگزاران آنان، بلکه اسوه‌ای برای جامعه در مسیر انتقال فرهنگ خالصانه به مردم و ایثار و مقاومت در شرایط سخت و مشکلات به نسل امروز دانست.

ارسلان زارع ابراز امیدواری کرد با اقدامات فرهنگی و تولید محتوا‌های مناسب همچون کتاب، فیلم، کلیپ و مقالات در طول سال و نه فقط در سالگرد این شهیدان توسط دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد، شاهد بازشناسی ابعاد ناشناخته علمی، اجرایی و اخلاقی شخصیت‌های بزرگی همچون انصاری و نورانی برای نسل جوان باشیم.

عصر امروز هم مراسم استانی سالگرد شهادت تنها استاندار شهید کشور و معاون عمرانی او در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود.

شهید مهندس علی انصاری که از جمله مبارزان علیه رژیم منحوس پهلوی بود؛ پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ابتدا به معاونت استانداری خراسان و سپس به استانداری گیلان منصوب شد. وی عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان نیز بود.

شهید انصاری بزرگ مردی که قلبش مالامال از تعهد، تقوا، عشق و تلاش و ایثار بود، در پانزدهم تیرماه سال ۱۳۶۰ در ساعت هفت بامداد در چهارمین روز ماه مبارک رمضان در خیابان لاکانی رشت مورد هجوم ناجوانمردانه منافقان قرار گرفت و به مقام عالی شهادت در راه رضای حضرت باری‌تعالی که سال‌ها برایش تلاش کرده بود، نائل آمد.

شهید علیرضا نورانی نیز معاون عمرانی استاندار گیلان بود که به دست منافقان کوردل، به لقاءالله پیوست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار