آغاز فرآیند اجرایی مرحله نهایی مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور در مشهد

مشهد(پانا)- فرآیند اجرایی مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور صبح امروز  در مشهد مقدس به صورت مجازی  آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فرآیند اجرایی مرحله نهایی مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور در مشهد

به گزارش ستاد خبری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور، فرآیند اجرایی این مسابقات امروز ساعت ۸ صبح به صورت مجازی آغاز شد.
میکائیل باقری، معاون قرآن و عترت اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در حاشیه فرآیند اجرایی مسابقات گفت: سال گذشته اولین دستگاهی بودیم که وارد فرآیند برگزاری مسابقات به صورت مجازی شدیم و این اولین تجربه شرکت کنندگان، تیم های اجرایی و تیم های داوری بود، به همین جهت انتظارات نیز پائین بود‌ و اگر مشکلاتی وجود داشت داوران بزرگوار اغماض کردند همچنین خودمان از یکسری از اهداف مسابقات چشم پوشی کردیم.
وی گفت: کار پارسال الحمدلله کار خوبی بود و بعد از ما هم نهادهای مختلف وارد فرآیند اجرای مجازی مسابقات شدند، ایرادهای احتمالی ما را برطرف کرده و کار ارتقاء یافته ای را ارائه کردند، به همین دلیل ما امسال اجازه نداریم کاری را ارائه دهیم که حتی احتمال ضعف آن وجود داشته باشد.
وی گفت: داوران شاید کارهای قوی تر از کار سال گذشته ما را مشاهده کردند، هرچند ممکن است آن کار زنده نباشد، خودمان و نیروهایمان هم کار قوی تر دیدیم و از نظر سواد رسانه‌ای رشد کردیم، بنابر این نمی پذیریم که کاری در سطح کار سال گذشته ارائه دهیم، هر چند کار سال گذشته کار خوب و کم مشکلی بود، اما قطعی های غیرقابل پیش بینی وجود داشت، ۵۰ درصد کار با ما به عنوان دریافت کننده است و بقیه با فرستنده، ممکن است میزبان ۵۰ درصد را تضمین کند اما ما نسبت به شرایط اینترنت فرستنده تضمینی نداریم.
باقری اظهار کرد: همچنین امسال به خاطر شرایط کرونایی کشور قطعی برق و اینترنت هم اضافه شده است. در واقع بسترهای سال گذشته مهیاتر و آماده تر از امسال بود.
وی ادامه داد: در گذشته ما از بعضی از اهداف برگزاری مسابقات چشم پوشی کردیم و هدف اصلی ما برگزاری مسابقات بود چون موفق بودیم. امسال یک سری از اهدافی که سال گذشته نادیده گرفتیم و موردنظر بود را احیا کردیم. یکی از اهداف این است که فرایند اجرای مسابقات را به مخاطبین مسابقات منعکس کنیم که سال گذشته محقق نشد.
وی گفت: به دلیل اینکه مشکلات قطعی اجرای مسابقات نداشته باشیم و در صورت غیر زنده بودن، همکار یا دانش آموز تقاضای اجرای مجدد نداشته باشد، فاصله بین فرآیند اجرا و داوری را کوتاه کردیم.

وی افزود: فرآیند اجرا را ساعت ۸ شروع کردیم و فرآیند داوری ساعت ۱۰ انجام می شود. در این دو ساعت سالن های زیادتری را برنامه ریزی کردیم، آثار را دریافت می کنیم، گویی اینکه مسابقه برگزار می شود. متسابق زمانی که کار را اجرا می کند تلقی اش این است که در حال اجرای مسابقه است، در یک فرآیند سریع ، پس از اجرا ، فایل دریافت، تدوین و کنترل می شود، از ساعت ۱۰ در سالن حقیقی با حضور داوران، مجری و تصویر بردار فرآیند داوری انجام می شود و این فرآیند به صورت زنده از شبکه شاد پخش می شود و هدف انعکاس مسابقات برای دانش آموزان، همکاران فرهنگی، و عموم محقق می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار