رزاقی تشریح کرد؛

جزئیات فلسفه شناسنامه فعالیت‌های آموزشی پرورشی مدارس شاهد

تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران در دومین کارگاه مجازی مدیران مدارس شاهد شهر تهران در سال 1400 گفت شناسنامه مدارس شاهد، مدرسه را یک سیستم می‌داند و فلسفه آن تسهیل گری و تحقق واقعی مدرسه محوری است.

کد مطلب: ۱۱۹۷۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات فلسفه شناسنامه فعالیت‌های آموزشی پرورشی مدارس شاهد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمدرضا رزاقی، ضمن تبیین «فلسفه شناسنامه مدارس شاهد»، اظهار کرد: شناسنامه مدارس شاهد برنامه نیست بلکه ابزاری برای ایجاد نگرش، دقیق به فعالیت‌ها، هدفمندی، پیوستار و حفظ انسجام برنامه های مدیر مدرسه است، لذا شناسنامه، ابزاری معطوف برای پیشرفت مدرسه است. به‌عبارت‌دیگر شناسنامه دیکته نیست بلکه انشا است. دیکته یعنی آنچه را که ما می‌خواهیم یا من می‌خواهم ، ولی انشا یعنی فعالیت‌ها، مدرسه محور و به صورتی که شرایط و اقتضائات مدرسه ایجاب می‌کند، انجام می‌شود.

وی در ادامه تشریح شناسنامه مدارس شاهد، خطاب به مدیران مدارس شاهد، گفت: نظر به این که قائل به اقتضائی و مدرسه محور بودن فعالیت‌های در مدرسه، مناسب‌ترین ارزیاب فعالیت‌های مدرسه را شخص «مدیر مدرسه» می‌دانیم و بر این اساس است که اقدامات بهسازانه را برای مدیر مدرسه در نظر گرفته‌ایم. اقدامات بهسازانه در حقیقت همان «چرخش‌های تحول‌آفرین» از وضع موجود به وضعیت مطلوب، در سند تحول بنیادین است.

در ابتدای این برنامه، تعدادی از مدیران مدارس شاهد شهر تهران، طی سخنانی دغدغه‌ها ، موانع و توقعات خویش را نسبت به بهبود عملکرد مدارس شاهد، مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار