مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی:

پروژه خط انتقال آب نهند به تبریز اواسط تیر به بهره‌برداری می‌رسد

تبریز(پانا) - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای پروژه‌های آبرسانی در استان گفت: پروژه خط انتقال آب نهند به تبریز اواسط تیر به بهره 0برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
پروژه خط انتقال آب نهند به تبریز اواسط تیر به بهره‌برداری می‌رسد

یوسف غفارزاده عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: از سال گذشته باتوجه به میزان بارندگی‌ها پیش بینی می‌کردیم سال ۱۴۰۰ سال سختی از نظر تأمین آب در آذربایجان شرقی باشد و برای همین از مهرماه سال گذشته اجرای پروژه‌های مختلف تأمین آب در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آغاز شد.

وی در تشریح پروژه‌های کوتاه مدت اظهار داشت: سه پروژه برای این منظور در اولویت کاری قرار گرفت که مهمترین آنها اصلاح خط انتقال آب نهند به تبریز به طول هفت کیلومتر بود.

غفارزاده افزود: این خط لوله به جای ۹۰۰ لیتر در ثانیه توان انتقال ۶۵۰ لیتر آب در ثانیه را داشت که چون از منطقه‌ای شوره زار عبور می‌کرد بیشتر از این قابلیت انتقال آب نداشت و همین موضوع باعث شد تا این خط لوله در هفت کیلومتر اصلاح شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه از مهرماه سال ۹۹ این پروژه آغاز شد، گفت: برای اجرای این پروژه ۴۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که در ماه‌های آغازین اجرای پروژه ۱۲ میلیارد تومان آن تأمین و امور مربوط به خرید لوله و برگزاری مناقصات انجام شد.

خط انتقال آب نهند به تبریز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وی افزود: ۴۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب هیأت دولت نیز ۲۰ خرداد امسال به دستمان رسید ولی اجرای این پروژه مهم معطوف به رسیدن این اعتبار نشده بود و پروژه به خوبی مدیریت شد و اکنون خط انتقال آب نهند به تبریز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

غفارزاده با بیان اینکه به جز ۲۰۰ متر بقیه هفت کیلومتر پروژه لوله گذاری شده و اواسط تیرماه شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود، ادامه داد: با افتتاح این پروژه ۳۰۰ لیتر در ثانیه میزان آب ورودی به تبریز افزایش می‌یابد.

وی افزود: این پروژه به صورت شبانه روزی و سه شیفته در حال اجرا است.

غفارزاده حفر چاه‌های جدید به تعداد ۳۰ حلقه چاه را دیگر برنامه این شرکت برای تأمین آب تبریز عنوان کرد و ادامه داد: با حفر این چاه‌ها به میزان ۳۰۰ تا ۴۰۰ لیتر در ثانیه شاهد افزایش میزان آب تبریز خواهیم بود که تاکنون ۱۵ حلقه چاه حفر و به مدار متصل شده است. ۲۵۰ لیتر در ثانیه از این چاه‌های جدید تأمین آب داریم.

جداسازی آب شرب از آب صنعتی در آذربایجان شرقی

وی سومین پروژه انجام شده را نیز جداسازی آب شرب از آب صنعتی عنوان کرد و گفت: حدود ۱۵۰ لیتر در ثانیه جداسازی آب از صنعت محقق شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه وضعیت آبی آذربایجان شرقی مطلوب نیست و مصرف با تولید در یک تراز قرار دارد، گفت: اگر اتفاقی در خطوط انتقال آب اتفاق بیفتد و یا مصرف شهروندان بالا برود مجبور به اعمال محدودیت‌های مصرف و قطع آب خواهیم بود و برای همین اگر مردم فقط ۱۰ درصد مصرف آب را کاهش دهند مشکلی در تأمین آب نخواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار