رخشانی مهر خبر داد

تحویل هزار و ۸۰۰ مدرسه جدید در مهر ۱۴۰۰

تهران (پانا) - معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش از تحویل هزار و ۸۰۰ مدرسه جدید با ۱۴ هزار کلاس درس به آموزش و پرورش از مهر امسال خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تحویل هزار و ۸۰۰ مدرسه جدید در مهر ۱۴۰۰

به گزارش صدا و سیما، مهرالله رخشانی مهر اظهار کرد: ۷۰ درصد این مدارس که بیشتر در حاشیه شهر‌ها و مسکن مهر قرار دارند احداث شده که فاقد مدرسه بوده اند و ۳۰ درصد مدارس نیز مدارس تخریب و نوسازی شده قبلی هستند. در کنار این مدارس، سالن‌های ورزشی و استخر‌های ویژه دانش آموزان نیز احداث شده است.

رخشانی مهر خاطرنشان کرد: براساس برنامه زیرنظام فضا و تجهیزات از سال ۹۵ به بعد در مدارس جدید سالن‌های ورزشی، نمازخانه و آزمایشگاه تعبیه خواهد شد که سالن‌های ورزشی دارای حداقل ۲۶۴ مترمربع و حداکثر ۴۵۰ متر مربع خواهند بود. خیرین مدرسه ساز سال گذشته بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای مدرسه سازی کمک کردند که نسبت به سال قبل از آن دو برابر بود.

معاون آموزش و پرورش تصریح کرد: هم اکنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار خیر در پویش مردمی آجر به آجر مشارکت دارند و ۹ میلیارد تومان نیز توسط خیرین مدرسه ساز جمع آوری شده است. امروز تفاهم نامه ساخت صد مدرسه به کمک یک خیر مدرسه ساز با وزیر آموزش و پرورش بسته شد و برای ساخت این مدارس ۶۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رخشانی مهر افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان این مدارس را آموزش و پرورش و ۳۰۰ میلیارد تومان باقی مانده، خیران مدرسه ساز تقبل کرده اند.
وی از کاهش ۱۰ درصدی مدارس تخریبی و فرسوده کشور خبر داد و گفت: با ساخت این مدارس تعداد مدارس نیازمند تخریب و نوسازی در کشور از ۳۰ درصد به ۱۹ و نیم درصد کاهش یافته است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش افزود: از این تعداد مدارس فرسوده ۱۲ و نیم درصد از مدارس نیاز به مقاوم سازی دارند و حدود ۷ درصد نیز نیازمند تخریب و نوسازی هستند.

وی از اجرای طرح ساخت مدارس سبز با مدیریت صرفه جویی انرژی خبر داد و گفت: ۱۸ مدرسه سبز در ۱۸ استان با پیشرفت ۷۰ درصد در حال ساخت داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار