رئیس کمیسیون اخلاق و تربیت منطقه ۱۴ شهر تهران:

چکیده بیانیه گام دوم انقلاب توجه و اعتماد به جوانان است

تهران(پانا )- بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بیانیه‌ای از سوی رهبر عظیم الشان جمهوری اسلامی ایران است که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ صادر شده ‌است و در آن بر «استمرار راه انقلاب ۵۷» به تبیین دستاوردهای چهل سال گذشته می پردازد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
چکیده بیانیه گام دوم انقلاب توجه و اعتماد به جوانان است

رئیس کمیسیون اخلاق و تربیت منطقه ۱۴ شهر تهران؛ امیر حسین نیک خلق، به تحلیل توصیه های گام دوم انقلاب برای جوانان پرداخت و بیان کرد: خلاصه و چکیده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه و اعتماد به جوانان است؛ چنانکه رهبر انقلاب در بخشی از این بیانیه می فرمایند:«جوانان عزیز! اینها بخشی محدود از سرفصل‌های عمده در سرگذشت چهل‌ساله‌ انقلاب اسلامی است؛ انقلاب عظیم و پایدار و درخشانی که شما به توفیق الهی باید گام بزرگ دوّم را در پیشبرد آن بردارید» و بر طبق همین فرمایشات، آگاهی و عمل به این بیانیه بر تمامی دانش آموزان واجب است.

نیک خلق در ادامه به توضیح توصیه های بیانیه پرداخت و گفت: سرفصل‌های اساسی این توصیه ها عبارتند از؛ علم و پژوهش، معنویّت واخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزّت ملّی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و سبک زندگی است. این هفت گام در کنار هم دانش آموزان ما را که آینده سازان این مرز و بوم هستند به سعادت، رستگاری و موفقیت چه در زندگی دنیوی و چه در زندگی اخروی می رساند.

رئیس کمیسیون اخلاق و تربیت منطقه ۱۴ شهر تهران، بر وظایف ترسیم شده جوانان در این بیانیه تاکید کرد و گفت: ما نوجوانان می بایست، ترس و ناامیدی را از خود دور کرده و نهال امید به آینده را در خود و دیگران پرورش دهیم، برای ساختن ایران اسلامی بزرگ به مثابه‌ الگوی کامل نظام پیشرفته‌ اسلامی تلاش و در راه آن جهاد کنیم، انقلاب اسلامی را به آرمان بزرگ تمدن نوین اسلامی و طلوع خورشید ولایت عظمی نزدیک کنیم، از انقلاب اسلامی و عظمت و هیبت الهی آن پاسداری و صیانت کنیم، از سلطه‌ دوباره‌ قلدران جهانی بر کشور جلوگیری کنیم، گذشته کشورمان را به خوبی بشناسیم و از تجربه‌های گذشته درس بگیریم، از دستاورد‌های ۴۰ساله بهره برداری کنیم و ظرفیت‌های مغفول و استفاده نشده‌ طبیعی و انسانی را شناسایی کنیم، در پیشرفت‌های مادی و معنوی کشور جهش ایجاد کنیم، محاصره‌ تبلیغاتی دشمن را که به منزله از پای در آوردن جمهوری اسلامی ایران است بشکنیم، با احساس مسئولیت هرچه بیشتر نسبت به گام اول انقلاب و دستاوردهای آن در راه کسب علم جهاد کنیم، برای بسط اخلاق و معنویت در کشور با فعالیت در نهاد‌های اجتماعی تلاش و کوشش کنیم، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را پیگیری کنیم، راه حل همه‌ مشکلات کشور را در داخل کشور جستجو کرده و در حل آن کوشا باشیم و در نهایت برای مقابله با ترویج سبک زندگی غربی در ایران تلاش همه جانبه و هوشمندانه کنیم.

امیرحسین نیک‌خلق، در پایان به توان مجلس دانش آموزی در حوزه اطلاع رسانی و ساخت زیربنای لازم برای عمل به دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ما در کمیسیون اخلاق و تربیت، ساخت محتوای لازم برای اطلاع رسانی این توصیه ها را در دستور کار خود قرار دادیم. ساخت زیربنای لازم و تربیت دانش آموزان انقلابی هدف بعدی ما است.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار