مدنی در نشست خبری:

کودکان کار به زودی مدرسه‌دار می‌شوند

تهران (پانا) - مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از فعالیت این بنیاد در بحث اشتغالزایی و تولید گفت‌ و خبر داد در سال گذشته ۲۵۰ مدرسه ساختیم.

کد مطلب: ۱۱۹۴۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
کودکان کار به زودی مدرسه‌دار می‌شوند

امیرحسین مدنی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام یکی از مجموعه‌های پیشران در حوزه تولید و اشتغالزایی است اظهار کرد: اصلی ترین کار بنیاد برکت درحوزه اشتغالزایی و تولید است. کاری که تاکنون در کشور اتفاق افتاده سرمایه گذاری در حدود ۸۰۰ بنگاه تولیدی کشور بوده است که منجر به ایجاد بیش از ۲۰۰ هزار شغل شده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۷ نیز در حوزه طرح‌های خرد و کارگاه‌های کوچک سرمایه گذاری شده است افزود: از اواسط سال ۹۷ حدود ۱۰ هزار طرح بنگاهی خرد در کشور اجرا شد در سال ۹۸ این تعداد به ۴۰ هزار طرح رسید در سال ۹۹، تعداد طرح‌ها ۱۰۰ هزار طرح شد و امروز حدود ۱۱۶ هزار طرح در کشور اجرا شده است.

مدنی با اشاره به جزئیات اجرای طرح‌های اشتغالزایی در هر استان عنوان کرد: در حوزه فعالیت‌های ویژه ای داشتیم؛ در بحث کولبران ۳ هزار و ۸۱۴ در ۳ استان مرزی فعالیت کردیم و طرح‌هایی اجرا شده تا شغل ایجاد شود.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در بحث اشتغال معلولان هزار و ۱۱۹ طرح اشتغالزایی اجرا شده است برای خانواده‌های شهدا و جانبازان نیز طرح‌هایی اجرا شده که به اشتغالزایی آنان کمک کرده است.

وی اشاره کرد: در ۳۵۰ نقطه شهرستانی شبکه ۸۰۰ نفره تسهیل گر مجری داریم که برای هر فرد متناسب با منطقه اشتغالزایی کنند؛ این ظرفیت را سعی کردیم به بحث حاشیه نشینی سوق دهیم.

مدنی افزود: با وجود کرونا مشاغل خدماتی آسیب زیادی دیدند که در حاشیه شهرها بودند لذا برای این مشاغل با هدفگذاری ۵ هزار طرح تدبیر و طرح "مهاجرت معکوس (به روستا برمی‌گردیم)" را اجرا کردیم.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیان کرد: سال گذشته حدود ۷۰ هزار طرح خرد را اجرا کردیم و ۱۳ هزار و ۵۰۰ طرح عمرانی مانند ساخت ۲۵۰ مدرسه را داشتیم.

وی به کمک‌های مومنانه و تاکید براین موضوع از سوی مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: طرح برکت همدلی را در بنیاد برکت داریم که این طرح مبتنی بر کمک مومنانه در اشتغال و تولید است.

مدنی همچنین در ادامه این نشست خبر داد طرح برکت خورشید برای ساخت مدارس ویژه کودکان کار به زودی رقم خواهد خورد.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در پایان نیز درباره ارائه تسهیلات به مشاغل نیز توضیحاتی داد.

گفتنی است در این نشست خبری در ارتباط با ۳ استان ۵۰۰ طرح اشتغال حاصل از مهاجرت معکوس کارآفرینان به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار