آموزش‌وپرورش جز 10 دستگاه برتر کشور در شاخص‌ ارتقای شفافیت شد

تهران (پانا) - بر اساس اعلام شورای اجرایی فناوری اطلاعات، آموزش‌وپرورش جز 10 دستگاه برتر کشور، در شاخص‌ ارتقای شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات عمومی، شد.

کد مطلب: ۱۱۹۴۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌وپرورش جز 10 دستگاه برتر کشور در شاخص‌ ارتقای شفافیت شد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، بر اساس اعلام شورای اجرایی فناوری اطلاعات، در بین دستگاه‌های اجرایی برتر در شاخص‌ ارتقای شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات عمومی، وزارت «آموزش‌وپرورش جز 10 دستگاه برتر کشور» از مجموع 140 دستگاه دولتی کشور شده است.

بر این اساس؛ وزارت آموزش‌وپرورش با کسب 49 و 24 صدم امتیاز در بین 140 دستگاه که مورد ارزیابی قرار گرفتند موفق به کسب رتبه هفتم شده است.

شایان ذکر است؛ شاخص‌های شفافیت داده‌های دولتی شامل؛ دسترسی آزاد به اطلاعات مربوط به هزینه کرد و عملکرد مالی سالانه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای وابسته، معاملات دولتی، تفاهم‌نامه‌ها، موافقت‌نامه‌ها، قراردادها و روش انتخاب آن‌ها، دارایی‌های غیرمنقول و اموال امانی (مالی و سرمایه‌ای) و آمار و اطلاعات عملکرد اجرای برنامه‌های توسعه‌ای دستگاه‌ها می‌شود. همچنین تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند؛ داده‌ها، فراداده‌ها و اطلاعات موردنیاز کسب وکارها و شهروندان را در درگاه یکپارچه داده‌های باز کشور Data.Gov.IR در دسترس قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار