«معاون وزیر و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» منصوب شد

تهران (پانا) - طی حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش «علیرضا حاجیان زاده» به عنوان «معاون وزیر و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک»، منصوب شد.

کد مطلب: ۱۱۹۴۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
«معاون وزیر و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» منصوب شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن حکم محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:

«جناب آقای علیرضا حاجیان زاده

در اجرای ماده 11 اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و مصوبه مورخ 19 خردادماه 1400 هیأت امنا و نظر به تعهد، شایستگی و تجارب ارزشمند جناب عالی، به موجب این ابلاغ به مدت چهارسال به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک منصوب می شوید.

امیداست با اتکال به خداوند متعال، پیروی از منویّات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیاست های ریاست محترم جمهور، ضمن توجه به اولویت ها و سیاست های وزارت آموزش و پرورش و جلب همکاری و مشارکت معاونت ها، سازمان ها و مراکز ستادی و مدیران استانی و تعامل مستمر و مؤثر صاحب نظران، نهادها، مؤسسات علمی، پژوهشی و فرهنگی، دستگاه های اجرایی مربوطه و مؤسسان مراکز غیردولتی در راستای تحقق اهداف، مأموریت ها ووظایف محول به سازمان مبتنی بر اسناد تحولی و اساسنامه مصوب، با تأکید بر اصل مسئولیت پذیری، نسبت به اجرای موارد زیراهتمام و نتایج اقدامات را به طور مستمر به این جانب گزارش نماید:

برنامه ریزی برای تدوین نظام جامع تربیت دوره کودکی و طراحی نظام تربیتی مبتنی بر آن و تصویب در مراجع ذی ربط و تدوین خط مشی ها و سییاست های کلی سازمان و ارائه به هیأت امنا برای تصویب.

تدوین ضوابط، مقررات، استانداردها و شیوه نامه های صدور مجوز، راه اندازی، تعیین چارچوب شایستگی ها و صلاحیت های مربیان، تعیین شهریه، نظارت، ارزیابی، رتبه بندی و انحلال مراکز ارائه دهنده خدمات تربیتی به کودکان جامعه هدف.

طر احی و پیاده سازی نظام تربیت مربی کودک به استفاده از تجارب زیسته ومشارکت واحدهای ذی ربط در وزارت و سایر دستگاه ها، نهادها و مؤسسات غیردولتی واجد شرایط.

طراحی و تدوین برنامه جامع توانمندسازی خانواد ها، با اولویت والدین کودکان زیرسه سال به راعایت اصول حاکم بر فعالیت های سازمان.

تعیین ضوابط و مقررات ناظر بر برنامه های درسی و آموزشی، تولید مواد ومحصولات آموزشی، تربیتی، فرهنگی، بازی و سرگرمی، فیلم و نمایش و سایر محصولات مرتبط با کودکان جامعه هدف، باتأکید بر تقویت و تسهیل زبان و ادبیات فارسی، جهت تصویب در هیأت امناء.

تعامل مؤثر با مؤسسان حقیقی و حقوقی مراکز فعال در امر کوکان جامعه هدف، سامان دهی آن ها وایجاد همسویی و انطباق تدریجی فعالیت های آن هابا اساسنامه و برنامه ریزی جهت طراحی و استقرار سامانه مدیریت، راهبری و نظارت بر فعالیت های مراکز، رسیدگی به شکایات و تخلفات خراکز تحت پوشش.

تهیه برنامه توسعه و ایجاد ظرفیت و تسهیلات لازم برای پوشش کامل کودکانک در دوره دوم کودکی در قالب مراکز پیش دبستانی با اولویت مناطق محروم و دوزبانه و خانواده های آسیب پذیر و تصویب در هیأت امنا سازمان.

راه اندازی و استقرار سازمان، تهیه وتصویب ساختار و تشکیلات، افتتاح حساب و پی گیری اعتبارات و توفیق روزافزون جناب عالی را در انجام مسئولیت ها از درگاه خداوند منّان مسألت دارم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار