مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

دختران امروز، مادران و هدایتگران جامعه در آینده هستند

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت دختران امروز، مادران و هدایتگران جامعه در آینده هستند و نتیجه تربیت صحیح آنها، جامعه صالح خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۹۳۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
دختران امروز، مادران و هدایتگران جامعه در آینده هستند

«مهین منافی» در ویژه برنامه «سخنی با دختران» که به‌مناست روز ملی دختر و دهه کرامت در بستر شبکه شاد برگزار شد، عنوان کرد: از دیدگاه قرآن کریم، تفاوتی بین زن و مرد از نظر جایگاه انسانی وجود ندارد و تقوا تنها عامل برتری انسانها نسبت به یکدیگر عنوان شده است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام لقب ام ابیها به فرزند دختر خود داده بود؛ ادامه داد: حضور فعال زنان خانواده پیامبر(ص) به ویژه دختر گرامی شان، حضرت فاطمه (س) در فعالیت های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، در اوج تضاد با نگرش جاهلی به زنان بود.

منافی با تاکید بر اینکه پایگاه عاطفی دختران در خانواده بسیار ویژه است؛ تربیت نسل آینده بر عهده دختران امروز است و هر چه قدر ما در تربیت دختران حساسیت به خرج دهیم، شاهد جامعه ای سالم تر و صالح تر خواهیم بود.

وی با تقدیر از فرهنگیان و دانش آموزان در خلق حماسه ملی انتخابات خاطرنشان کرد: در طول تاریخ زنان ایران اسلامی در کنار مردان در فعالیت‌های اجتماعی حضور فعال داشته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: زن بسترساز جامعه است و این مهم در تعالیم اسلامی و پیامبر اکرم نمود ویژه ای دارد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه حضرت معصومه(ع) در بین مردم ایران اسلامی افزود: حضرت معصومه (ع) از نظر عصمت به حضرت زهرا (ع) و از نظر شجاعت و شهامت به حضرت زینب (س) و از نظر کرامت به امام حسن مجتبی (ع) تشبیه شده است، بنابراین این حضرت بهترین الگو برای دختران ماست.

این مقام مسئول ادامه داد: فرزند دختر لطف الهی است و زندگی، نظم و زیبایی در خانه ای که دختر دارد جاریست؛ اگر می خواهیم جامعه ای سالم و صالح داشته باشیم باید دختران صالح تربیت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار