رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد؛

استان فارس در صدر ماموریت‌های اطفای حریق جنگل‌ها

تهران (پانا) - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از انجام 75 ماموریت هلال احمر مرتبط با حوادث حریق جنگل‌ها از ابتدای امسال در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۳۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
استان فارس در صدر ماموریت‌های اطفای حریق جنگل‌ها

به گزارش هلال احمر، مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اهم ماموریت های سازمان امداد و نجات از ابتدای سال جاری تا اواسط خردادماه گفت: با گذشت نزدیک به 80 روز از ابتدای سال جاری، 6 هزار و 77 ماموریت امداد و نجات انجام و به 16 هزار و 714 نفر از افراد آسیب دیده ناشی از حوادث مختلف امدادرسانی شد.

وی افزود: در این بازه زمانی پوشش امدادی حریق جنگل و مرتع در 18 استان کشور صورت گرفت. طی 80 روز گذشته از سال 1400 توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر 75 مورد ماموریت امداد و نجات در حوادث مرتبط با حریق جنگل و مرتع در این استان ها به انجام رسید که منجر به امدادرسانی به 55 نفر شد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در این حوادث 6 مصدوم به مراکز درمانی منتقل و تحت درمان قرار گرفتند و خدمات سرپایی به 5 نفر از مصدومان این حوادث نیز ارائه شد.

ولی‌پور گفت: بیشترین ماموریت مرتبط با حوادث محیط های جنگلی در استان فارس با 25 مورد بود که 33 درصد از کل ماموریت های حریق جنگل و مرتع را به خود اختصاص داد. پس از این استان، کهگیلویه و بویراحمد با 8 مورد و اختصاص 11 درصد از کل ماموریت های حریق جنگل و مرتع به خود در جایگاه دوم ایستاد و استان بوشهر نیز با 7 ماموریت امدادی مرتبط با حریق جنگل و اختصاص 9 درصد از کل ماموریت های حریق جنگل و مرتع به خود در این فهرست در جایگاه سوم قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار