راهکار‌هایی برای رسیدن به آرامش ذهن و جسم

رباط کریم(پانا)- اگر ذهن آرام باشد، می‌توان جسم و روح آرام داشت. از این رو بر اساس فکر و ذهن آرام می‌توان به دیگران کمک کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۳۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
راهکار‌هایی برای رسیدن به آرامش  ذهن و جسم

زهره تراز، کارشناس روانشناسی تربیت در گفت وگو با پانا درباره راهکار‌هایی برای رسیدن به آرامش ذهنی بیان کرد:« زندگی ما حاصل انتخابات گوناگون خود ماست، ما با انتخاب‌‌هایمان تصمیم می‌گیریم که حالمان خوب باشد یا خیر، پس دست از قضاوت های خود و دیگران برداریم.»

او ادامه داد:«اگرهای بسیار زیاد در فکرها باعث افسردگی و سر و صدای ذهنی می شود. ما اکنون در زمان حال زندگی می کنیم پس خودمان انتخاب می کنیم که چه‌طور انتخاب کنیم و چه انتخاب هایی داشته باشیم. اگر درباره دیگران قضاوت نکنیم سر و صدای ذهنمان کمتر و آرامش ما بیشتر می شود‌.»

او درباره نوع نگرش افراد به موضوعات مختلف اظهار کرد:« زاویه دید و نگرشمان را باید تغییر دهیم. بعضی افراد برنامه های خیلی سخت و سنگین را برای خودشان تدارک می‌بینند، در صورتی که بعضی افراد هیچ هدفی را در زندگی انتخاب نکرده و دنبال نمی‌کنند. بهترین کار تعادل است که باعث آرامش ذهن و روح و جسم می‌شود.»

تراز عنوان کرد:«بعضی از افراد در گذشته و آینده مانده و خیال پردازی های بیش از حد و اندازه ای می‌کنند. اندیشیدن به آینده و گذشته خوب است، اما به اندازه. نه اینکه دائم غصه گذشته را بخوریم و خیال‌پردازی‌های طولانی برای آینده داشته باشیم. سعی کنیم حریم خصوصی و شخصی داشته باشیم و در زندگی دیگران و حریم آنان نیز دخالت نکنیم.»


خبرنگار دانش آموز: بهار افراسیابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار