برگزاری مناظره دانش آموزی با محور انتخابات ریاست جمهوری در گلستان

گلستان(پانا)- مناظره دانش آموزی با محور انتخابات ریاست جمهوری با حضور معاون سیاسی استاندار،مدیر کل آموزش و پرورش،معاونت پرورشی فرهنگی و رئیس سازمان دانش آموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۳۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مناظره دانش آموزی با محور انتخابات ریاست جمهوری در گلستان

سلطانی مدیر سازمان دانش آموزی استان ضمن خوش آمد گویی به حضار بیان کرد: امروز بسیار خرسندیم که در خدمت دانش آموزان بسیار توانا و‌ خردمند که دارای هوش هیجانی بسیار بالایی هستند، هستیم.

برگزاری این نوع مناظرات به دانش آموزان و آینده سازان ما کمک می کند که بتوانند درباره مسائل سیاسی و اجتماعی تعقل کرده و نظرات خود را در چارچوب قواعد و با آزادی کامل بیان کنند،این مناظرات قوه درک و پذیرش انتقادات را در دانش آموزان بالا برده و آنهارا به فردی موثر در جامعه تبدیل خواهد کرد.

سلطانی در ادامه گفت:هدف از برگزاری این مناظرات، تقویت روحیه مشارکت جویی،انتقاد پذیری،داشتن درک درست از سیاست،مسائل اجتماعی،حس رقابت جویی و انتقاد سازنده است.

در ادامه این نشست،حسینی معاون پرورشی و فرهنگی استان ضمن عرض خرسندی گفت: انتخابات یک فرایند تصمیم گیری رسمی است که طی آن مردم یا بخشی از مردم برای اداره امور عمومی کشور خود شخص یا اشخاصی را برای مقامی رسمی به مدت معلوم با ریختن رأی به صندوق‌های انتخاباتی برمی‌گزینند، کاربرد انتخابات به عنوان ابزاری برای گزینش نمایندگان در دموکراسی‌های نیابتی امروزی با شیوه‌ای که در سالیان دراز بوده متفاوت است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری اینگونه مناظرات کمک ویژه ای به دانش آموزان و سطح آگاهی آن ها از سیاست خواهد کرد و کم کم آنهارا با فضای سیاست آشنا می کند که این اتفاق بسیار خوبی می تواند برای دانش آموزان باشد. هدف از برگزاری این مناظرات تقویت روحیه خودباوری دانش آموزان، توانمندی های آنان در عرصه های اجتماعی و سیاسی،شیوایی بیان و یادگیری درست و انتقاد کردن است که صرفا فضای سیاست را شامل نشده بلکه تمام اجزای جهان اجتماعی را دربر گرفته و کمک بسیار خوبی به این دانش آموزان کوشا و خردمند خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار