روزانه میانگین ۱۰۰ تیم بر رعایت پروتکل های بهداشتی در گیلان نظارت دارند

رشت (پانا) - مدیر سلامت محیط و کار معاونت‌بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت روزانه میانگین ۱۰۰ تیم بهداشت محیط و حرفه‌ای بر چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در استان نظارت دارند.

کد مطلب: ۱۱۹۲۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
روزانه میانگین ۱۰۰ تیم بر رعایت پروتکل های بهداشتی در گیلان نظارت دارند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مهدی جواهرشناس گفت: این تیم ها متشکل از ۳۰۰ نفر از کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای بر اماکن عمومی شامل مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد خوراکی و آشامیدانی و بهداشتی، ادارات و موسسات نظارت دارند.

وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل ها هفتگی محاسبه می شود و بر اساس آخرین گزارش از «هفته گذشته» استفاده از ماسک ۷۳ درصد و به طور کلی میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی این استان ۷۵ درصد است، افزود: این میزان از رعایت پروتکل‌ ها؛ بهداشت فردی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی از سوی متصدیان و مردم در اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی و آشامیدنی شامل می شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان این که میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان برای ما رضایت بخش نیست متذکر شد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی استان باید به بیش از ۹۰ درصد برسد و پایین تر از این میزان قابل قبول نیست.

وی خاطر نشان کرد: در جریان بازدیدها در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در ادارات، اخطار داده می شود و در صورت نیاز با هماهنگی استانداری و فرمانداری ها به دادگاه معرفی می شوند.

جواهرشناس تصریح کرد: درباره عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در اماکن عمومی و خصوصی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و غیره بار اول اخطار زمان دار ارائه می شود و در مرحله بعد پلمب و به دادگاه معرفی خواهند شد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اتمام آزمون نهایی دانش آموزان در دوره های نهم و دوازدهم گیلان و اقدامات نظارتی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در حوزه های امتحانی بر چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی اضافه کرد: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در حوزه های امتحانی «شامل استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی و استفاده از مواد ضدعفونی» در بازدیدهای انجام شده بیش از ۹۵ درصد گزارش شده است.

آزمون حضوری و پایان سال تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم با شرکت بیش از ۳۰ هزار دانش آموز پایه نهم و ۱۹ هزار و ۳۳۰ دانش آموز پایه دوازدهم در گیلان برگزار شد.

بر اساس گزارش نرم افزار ماسک هم اکنون شهرستان های املش، لنگرود، لاهیجان، بندرانزلی، رضوانشهر، ماسال، صومعه سرا، فومن، شفت، رشت، سیاهکل، خمام، تالش و آستارا در وضعیت زرد و شهرستان های رودسر، آستانه اشرفیه و رودبار در وضعیت نارنجی قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار