هزینه ۵۰ میلیارد تومان برای سد عنبران نمین

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل اعلام کرد برای تکمیل سد عنبران بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان اعتبار لازم بوده که ۵۰ میلیارد تومان آن تاکنون هزینه شده است.

کد مطلب: ۱۱۹۲۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
هزینه ۵۰ میلیارد تومان برای سد عنبران نمین

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان سفر به شهرستان نمین در جلسه ستاد تسهیل این شهرستان اظهار کرد: سد عنبران با هدف تامین آب کشاورزی و صنعتی شهر عنبران با ظرفیت ۲میلیون متر مکعب در حال احداث است و مشکل معارض محدوده این سد با پیگیری فرماندار به زودی برطرف می شود.

او با بیان اینکه با احداث این سد به میزان اشتغال در منطقه افزوده می شود، گفت: با تامین آب مورد نیاز بخش صنعت و کشاورزی، میزان کشت و راندمان تولید افزایش می یابد و همچنین به تعداد شاغلین در بخش صنعت کارخانه های احداث شده در حوزه این شهرستان نیز افزوده می شود.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:انتقال آب روستای گلی به نمین باید مورد ارزیابی قرار گیرد و اقدامات لازم جهت تسهیل روند اجرا انجام شود.

بهنام جو با بیان اینکه طرح ها و واحدهای بخش کشاورزی و صنعتی که غیر فعال هستند باید تعیین تکلیف شوند، گفت: طرح هایی که صاحبان آنها قادر به ادامه فعالیت نیستند با هماهنگی بیشتر و رضایت آنها به افراد دارای اهلیت واگذار شود تا سوله های آماده و خالی با تغییر رویکرد مجددا به چرخه فعالیت باز گردند.

او تصریح کرد: شهرستان نمین قطب صنعتی استان است و بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی در محدوده این شهرستان واقع شده که با راه اندازی واحدهای در حال احداث میزان قابل توجهی از بیکاری منطقه و مرکز استان کاهش می یابد.

استاندار اردبیل همچنین از محل پتروشیمی آرتا (فتحی بی طرف) بازدید و در جریان آخرین وضعیت این واحد که با اشتغال زایی مناسب در حال احداث است، قرار گرفت.

گفتنی است:در این جلسه ۶ طرح کشاورزی و ۶ طرح صنعتی مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات موجود این واحدها ارزیابی و تعیین تکلیف شد.

واحد گاوداری پروار بندی گوساله ۳۰۰راسی با ظرفیت ۴ نفر اشتغال که واحدی راکد بود با تصویب۱۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش در روستای قره حسنلو به چرخه فعالیت بازگشت.

واحد مرغداری ۷۵۰۰۰قطعه تخم گذار با جذب۱۵ نفر اسمی با تولید روزانه ۴ تن تخم مرغ در روستای یزن آباد با تصویب تسهیلات ۶۰ میلیارد ریال وام قرار شد مجددا فعال شود که بخش مهمی از نیاز استان را به تخم مرغ تامین می کند.

واحد مرغداری تخم گذار تعاونی ۷۰۳ صمد زمانی با ظرفیت ۵۵۰۰۰قطعه در روستای روستای خشکه سیل غیر فعال بوده که با ظرفیت اشتغال ۱۲ نفر با تصویب اعتباری بالغ بر۱۰ میلیارد تومان رفع موانع شد.

تعیین تکلیف واحد تولید بلوک که با جذب ۸ نفر و تصویب ۳میلیارد تومان سرمایه در گردش مجددا فعال می شود.

مشکل مالیاتی و تامین اجتماعی شرکت تولیدی تجلی، تولید لوازم خانگی با حضور مدیرکل امور مالیاتی و نماینده بیمه تامین اجتماعی خل و تعیین تکلیف شد که با ظرفیت اشتغال۳۰ نفر تا یک ماه دیگر فعال می شود.

واحد تولید شربت در شهرک صنعتی با اشتغال زایی ۲۵ نفر که آماده بهره برداری است و نیاز به تسهیلات سرمایه در گردش داشته مورد تصویب ستاد تسهیل قرار گرفت.

مشکلات و موانع چند مورد از واحدهای صنعتی و گردشگری در شهرک صنعتی شماره ۲ و محدوده شهرستان نمین مورد بررسی و تعیین تکلیف شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار