تمهیدات استانداری‌ها برای برگزاری انتخابات پرشور بدون کرونا

تهران (پانا) -  سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای کشور مانند بسیاری از رویدادهای ملی و مذهبی با کرونا تلاقی پیدا کرده است.

کد مطلب: ۱۱۹۱۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
تمهیدات استانداری‌ها برای برگزاری انتخابات پرشور بدون کرونا

به‌گزارش ایران، از این‌رو در کنار دغدغه‌های مسئولان اجرایی انتخابات در همه شهرها و استان‌های کشور مبنی‌بر سلامت انتخابات، برخورد با تخلفات انتخاباتی، حفظ بی‌طرفی دستگاه‌های دولتی و اجرایی و بستر‌سازی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، حفظ پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از تجمعات انتخاباتی در فضای بسته و... نیز به شرح وظایف این دستگاه‌ها اضافه شده است.‌
محمد نوذری استاندار ایلام از الکترونیکی بودن اخذ رأی در ۱۲۶ شعبه در مرکز استان خبر داد و گفت: «اثر انگشت امسال برای رأی‌گیری حذف شده است.»
او گفت: «به منظور حفظ سلامت مردم و همچنین مشارکت حداکثری آنان در انتخابات ریاست جمهوری تلاش شده هم تعداد شعب اخذ رأی و هم مدت زمان رأی‌گیری افزایش یابد.»

به گفته نوذری همه این اقدامات تنها در راستای حفظ سلامت رأی‌دهندگان و افزایش مشارکت حداکثری آنان انجام گرفته است.
وی از فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان نیز خواست که با برگزاری نشست با شبکه‌های بهداشت خود تیم‌های نظارت بر تبلیغات انتخاباتی و همچنین رأی‌گیری را فعال تا به رعایت پروتکل‌ها نظارت کنند و هرگونه موارد را تذکر دهند.

او با اشاره به اینکه جز ستاد حجت‌الاسلام رئیسی کاندیدای دیگری از نامزدهای ریاست جمهوری در استان ستاد انتخاباتی ندارد، گفت: ستادهای تبلیغات نامزدهای شوراهای شهر و روستا اکنون فعالیت خود را شروع کرده و باید مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بر عهده بگیرند و از تجمعات در فضای بسته خودداری کنند.حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: قطعی اینترنت و برق در روز برگزاری انتخابات پیش‌رو نباید در این استان وجود داشته باشد. استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تبلیغات انتخاباتی در این استان تا حد امکان در بستر فضای مجازی برگزار شود. کلانتری گفت: انتخابات پیش رو در سلامت، امنیت، بی‌طرفانه و با مشارکت گسترده مردم در کشور و کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.وی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بر‌اساس قانون موظفند تمامی امکانات خود را دراختیار فرمانداران و بخشداران این استان برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات پیش‌رو قرار دهند.

علی‌اصغر رفیعی‌نژاد مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان نیز به ایرنا گفت: ۳ هزار و ۴۶۷ شعبه اخذ رأی در این استان برای انتخابات ۲۸ خرداد در نظر گرفته شده است.
وی گفت: آخرین دستور‌العمل پیشگیری و کنترل کرونا قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات به فرمانداران ابلاغ شده است.رفیعی‌نژاد گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فرمانداران و بخشداران، ستادهای انتخاباتی و کاندیداها ابلاغ و در دستور کار اجرایی قرارگرفته و مانور دستگاه‌های مکانیزه و غیرمکانیزه در دو نوبت در شعب اخذ رأی انجام شده است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان اضافه کرد: الزامات قانونی تبلیغات محیطی و لزوم برخورد با تخلفات احتمالی نیز در این جلسه تشریح شد.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز یادآور شد: برپایی هرگونه اجتماع، در قالب تبلیغات انتخاباتی و یا برنامه‌های دهه کرامت، می‌تواند خطر پیدایش موج جدید کرونا و گسترش این ویروس را در خراسان رضوی درپی داشته باشد.

دکتر مهدی قلیان گفت: «هم اینک روند ابتلا به کووید۱۹ در خراسان رضوی کاهشی است اما این وضعیت شکننده و ناپایدار است و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، بویژه در تبلیغات انتخاباتی نامزدهای شورای شهر و روستا خطر گسترش بیماری را دربر دارد.»
وی بیان کرد: نگرانی بیشتر از بابت تبلیغات شوراهای شهر و روستاست که ممکن است به دلیل عرق محلی و قومیتی افراد در محل‌های سربسته جمع شوند و به تبلیغات کاندیدای مورد نظر خود بپردازند اما از بابت انتخابات ریاست جمهوری نگرانی کمتر است چون بیشتر این تبلیغات به صورت مجازی و از طریق مناظره‌های تلویزیونی صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شیراز نیز خواست: رسانه‌ها و تشکل‌ها بدون غرض‌ورزی و جهت‌گیری خاص در معرفی کاندیدای اصلح به مردم کمک کنند؛ صدا و سیما، رسانه‌ها، فضای مجازی و سازمان‌های مردمی، در ترغیب و تشویق عموم مردم نقش اساسی دارند.علی عسگر جمشیدی گفت: انتخابات را می‌توان رکن مهم و اساسی مردم‌سالاری دینی تلقی کرد و حضور حداقلی می‌تواند بهانه‌ای برای سوء‌استفاده بیگانگان شود، از این رو جلب مشارکت مردم حائز اهمیت است.

معاون فرماندار شهرستان شیراز با بیان اینکه انتخابات یک رویداد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که شرکت در آن، در تمامی مراحل زندگی افراد نقش مؤثر دارد و می‌تواند تحولاتی را در زندگی مردم به وجود آورد، اظهار کرد: مشکلاتی همانند کرونا و تبلیغات سوء نباید مانع برگزاری انتخابات و مشارکت حداکثری شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان با بیان اینکه با توجه به آغاز انتخابات نگران چرخش ویروس در روستاها هستیم، تصریح کرد: واحدهای سیار در مراکز اخذ رأی با تراکم جمعیتی زیاد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار