رشد و توسعه کشور حاصل مدیریت صحیح منابع در یک ساختار شفاف است

تهران (پانا) - تحلیلگر مسائل اقتصادی و راهبردی با تاکید براینکه کشورداری دارای سه ضلع مدیریت منابع، ساختارها و عملکرد است، می‌گوید مدیریت صحیح منابع اعم از مالی، انسانی، طبیعی و فیزیکی در چارچوب یک ساختار شفاف، قاعده مند و مبتنی بر شایسته سالاری قطعا خروجی خوبی برای کشور به همراه دارد که نتیجه آن رشد و توسعه است.

کد مطلب: ۱۱۹۱۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
رشد و توسعه کشور حاصل مدیریت صحیح منابع  در یک ساختار شفاف است

حسین امیری گنجه گفت: هیچ یک از اظهارنظرهای انتخاباتی تاکنون مشخص نکرده است که به لحاظ رویکرد کلان چه برنامه ای برای مدیریت منابع و اصلاح ساختارها دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به چالش های داخلی و خارجی یکی از مهم ترین مسایل کشور نحوه اداره کشور است که این امر یک فرآیند پیچیده همراه با سعی و خطاست.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی و راهبردی گفت: کشور دارای منابع، پتانسیل ها و امکانات فراوانی است که در صورت استفاده بهینه از این فرصت ها می توان بستر رقابت ایران با دیگر کشورها را مهیا کرد.

وی گفت: همچون ژاپن و کره جنوبی بایستی تمرکز مدیران کشور و نقطه آغاز مدیریت صحیح کشور، مدیریت منابع باشد که برای این امر نیازمند تغییر ساختارهاو ضوابط کلان و خرد هستیم.

امیری گنجه گفت: هر چه اداره کنندگان کشور نسبت به مشکلات و راه حل ها خرد و اطلاع جمعی بالاتری داشته باشند، سریع تر می توانند ساختارها را مبتنی بر مدیریت منابع تصحیح کنند.

وی افزود: در این مسیر استفاده از نهادهای اجتماعی یک ضرورت است چرا که این نهادها مسائل و راه حل ها بهتر از بقیه می‌توانند درک کنند و به مدیران کشور انتقال دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار