وزیر اقتصاد: برای تامین بودجه 99 ریالی از بانک مرکزی استقراض نکردیم

تهران (پانا) - وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد برای تامین بودجه سال گذشته حتی یک ریال از بانک مرکزی استقراض نداشتیم.

کد مطلب: ۱۱۹۱۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر اقتصاد: برای تامین بودجه 99 ریالی از بانک مرکزی استقراض نکردیم

به گزارش ایرنا، «فرهاد دژپسند» در همایش «طرح قانونی بانک‌مرکزی، نقدها و نظرها» در محل وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: در سال ۹۹ با سوء مدیریتی که در نرخ بهره بین بانکی وجود داشت، دو بازار اصلی که نقش موثری در رشد و کنترل تورم و رشد نقدینگی می‌توانست داشته باشد دچار اختلال شدند و این خطر وجود داشت که بودجه دولت به بانک مرکزی وابسته شود اما اینطور نشد.

وی با بیان اینکه ما برای بودجه دولت در سال ۹۹ یک ریال از بانک مرکزی استقراض نداشتیم، افزود: اگر اخلالی که نرخ بهره بین بانکی در سال گذشته ایجاد کرد و تعصبی که در مجمع نظارت بانک مرکزی به یکی از بانک‌های مشکل دار وجود داشت نبود ما امروز خیلی موثرتر از بازار سرمایه (بازار سهام و بازار بدهی) با قوت بخشیدن به آن می‌توانستیم در بهبود شرایط اقتصادی استفاده کنیم.

وزیر اقتصاد اظهار کرد: معتقدم تغییر نیاز است اما تغییر باید با لحاظ نگاه جایگاه ایران در سطح توسعه یافتگی و آینده پیش رو در بلاک‌ چین‌ها و رمز ارزها و همچنین کارکرد ماموریت‌ها باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار