دلبری تشریح کرد

جزئیات اجرای طرح گردشگری در کرونا

تهران (پانا) - معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی هدف اصلی این سازمان را تربیت اجتماعی، نقش پذیری و آموزش شهروندی به دانش‌آموزان عنوان کرد و درباره اجرای طرح گردشگری توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۹۰۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات اجرای طرح گردشگری در کرونا

سیدهادی دلبری در جلسه هماهنگی در خصوص اجرای چهارمین طرح گردشگری دانش‌آموزی در قالب بازدید دانش‌آموزان از سازمان تامین اجتماعی و ادارات تابعه اظهار کرد: طرح گردشگری 3 سال از سوی معاونت ما انجام شد این طرح بسیار خوب و منطبق با اسناد بالادستی و بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی ادامه داد: هدف اصلی سازمان دانش‌آموزی تربیت اجتماعی، نقش پذیری و آموزش شهروندی به دانش‌آموزان است 50 میلیون از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که چتر این سازمان گستره پهناوری دارد؛ بستر و مرکز ثقل این طرح می‌تواند سازمان دانش‌آموزی باشد تا دانش‌آموزان برای اشتغال در آینده آماده شوند.

دلبری با بیان اینکه بیشتر آموزش‌های ما غیررسمی است گفت: بسیاری از آموزش‌ها می‌تواند در این طرح تاثیرگذار باشد؛ بزرگترین سرمایه هر کشوری سرمایه نیروی انسانی است و سهم نیروی انسانی در کشور ما حدود 34 درصد و الباقی سرمایه طبیعی و فیزیکی است. ما نیز به عنوان طلایه داران عرصه تعلیم و تربیت باید برای این حوزه برنامه داشته باشیم.

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی عنوان کرد: این طرح 3 سال انجام شد از جمعیت 15 میلیون دانش‌آموز امسال 2 هزار و 700 دانش‌آموز عضو تشکل پیشتاز شدند که سعی داریم خدمات را با اولویت این دانش‌آموزان داشته باشیم.

وی اعلام کرد حدود 85 هزار مربی مسئول آموزش این دانش‌آموزان و 50 هزار مدرسه نیز تشکیلاتی هستند که جز هدف گذاری ما نیز خواهند بود.

دلبری در ادامه به بیان نکات و دغدغه‌هایی در حوزه طرح گردشگری پرداخت و افزود: سازمان دانش‌آموزی برنامه‌های غیررسمی را در فضای مجازی دنبال می‌کند ما در دوران کرونا با طراحی بسته تحولی فعالیت‌ها را انجام دادیم و کار را متوقف نکردیم. امسال 54 برنامه تعریف کردیم تا طبق زمانبندی آنان را انجام دهیم شاخص ما نیز حضور دانش‌آموز است.

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی درخواست کرد در شرایط مختلف کرونایی و در وضعیت‌های متفاوت چگونگی اجرای طرح گردشگری تشریح شود.

وی تاکید کرد ضروری است کارگروه مشترک بین کارشناسان سازمان دانش‌آموزی و سازمان تامین اجتماعی درخصوص بررسی دقیق و تولید محتوای آموزشی هم در شرایط حضوری و هم به صورت غیر حضوری در بستر فضای شبکه شاد تشکیل شود.

علی جهانی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه اظهار کرد: باید زیرساخت توسعه شکل گیرد و سازمان دانش‌آموزی بستر ساز توسعه است؛ اساس تمام حرکت‌ها بسترهایی بوده که در دوران سنی پایین و دانش‌آموزی ایجاد شده است.

وی افزود: معتقدم بین نظام ارتباطی، نظام آموزشی و نظام یادگیری ارتباطی وجود دارد ما نیز با این دیدگاه در 3 حوزه اساسی فعالیت می‌کنیم؛ اکنون حدود 50 میلیون نفر با سازمان ما ارتباط مستقیم و غیرمستقیم دارند و از خدمات ما بهره مند می‌شوند.

جهانی عنوان کرد: آگاهی و شناخت 70 درصد اعتبار سازمان را تامین می‌کند لذا باید این همگرایی و آگاهی افزایش یابد. در حوزه تربیت اجتماعی نیز زحمات شما موثر بوده است ما نیز معتقدیم باید به اهداف شما برسیم؛ در این حوزه نظام رسانه، خانواده، همسالان و نظام آموزشی تربیت را شکل می‌دهد.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: در شرایط موجود باید چند وجهی عمل کنیم تا اثرگذاری مطلوبی داشته باشیم؛ پیشنهاد می‌کنیم اجرای این طرح را در 2 سطح حضوری و مجازی اجرا کنیم. ساختار محتوایی برای فضای مجازی نیز باید به طریقی تنظیم شود که مدل اجرایی مطلوبی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار