نوبت‌دهی سنجش نوآموزان در گیلان بر عهده مدیران مدارس است

رشت (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت نوبت گیری سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و اعلام زمان و مکان برای سنجش به اولیاء نوآموز بر عهده مدیران مدارس است.

کد مطلب: ۱۱۹۰۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
نوبت‌دهی سنجش نوآموزان در گیلان بر عهده مدیران مدارس است

به گزارش اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، رقیه کریمی گفت: نوبت گیری طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از ۲۲ خرداد ماه جاری باید توسط مدیران مدارس انجام گیرد.

وی اظهار کرد: مدیران مدارس ابتدایی استان گیلان باید از تاریخ یاد شده به سایت سنجش سلامت جسمانی مراجعه و فرآیند نوبت گیری را انجام دهند و بعد از آن زمان و آدرس پایگاه برای سنجش را به اولیاء نوآموز اطلاع دهند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان خاطر نشان کرد: طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان نیز از اول تیرماه امسال انجام می شود و به مدت دو ماه ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین جمع بندی امسال ۲۷ پایگاه اولیه سنجش سلامت و یک پایگاه تخصصی هوش برای نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان در نظر گرفته شده، اضافه کرد: در اجرای این طرح تمامی پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته می شود.

وی به اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کلاس اولی‌ ها در دو مرحله مقدماتی و تخصصی اشاره و اظهار کرد: اولیا با تایید سلامت نوآموزان در مرحله مقدماتی با دریافت برگه سلامت می‌ توانند برای نام نویسی اقدام کنند، نوآموز در صورت مشکوک بودن به بیماری یا نارسایی جسمانی وارد مرحله تخصصی شده و به مراکز پزشکی و درمانی ارجاع داده می‌ شود.

کریمی خاطر نشان کرد: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌ های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان پیش بینی کرد تا در اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان بین ۳۰ تا ۳۱ هزار ورودی پایه اول سنجش شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار