امام جمعه لوشان:

قیام ۱۵ خرداد، انقلابی مردمی در دفاع از مرجعیت بود

رشت ( پانا) - امام جمعه رشت با وجود تمام توطئه‌های دشمن، گفت قیام خونین ۱۵ خرداد در حقیقت انقلابی مردمی در دفاع از مرجعیت بود.

کد مطلب: ۱۱۹۰۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
قیام ۱۵ خرداد، انقلابی مردمی در دفاع از مرجعیت بود

به گزارش شبستان،‌ امام جمعه رشت، قیام 15 خرداد را انقلابی مردمی در دفاع از مرجعیت خواند و در همین زمینه اظهار کرد: با وجود تمام توطئه‌های دشمن و سایر عوامل حقیرشان، رشته پیوند و ارتباط بین مرجعیت و امت ایران اسلامی ناگسستنی است.

امام جمعه لوشان سالروز رحلت معمار بزرگ انقلاب و ایام 15 خرداد را که امام خمینی(ره) آن را روز عزای عمومی خواندند عنوان کرد: واقعه 15 خرداد در حقیقت تثبیت ولایتمداری امت اسلامی و توجه آنان به امر ولایت و مدیریت روحانیت بود.

بابایی با بیان اینکه سلسله روحانیت به امامت وصل است، انقلاب امام خمینی(ره) را ادامه همان انقلاب انبیاء الهی و اولیاء الهی دانست و یادآور شد: تحقق عدالت اجتماعی از جمله اهداف مهم قیام امام خمینی(ره) است اما دشمنان متاسفانه با تفکرات ماتریالیستی همواره درصدد ایجاد خدشه و قطع ارتباط امام و امت بودند.

وی با تاکید بر اینکه قیام ۱۵ خرداد نشان داد که مردم به اصول، ارزش‌ها و ولایت پایبند هستند ابراز کرد: قیام 15 خرداد نقطه عطفی برای یک حرکت بنیادین در ایران اسلامی و مردم آن شد تا بتوانند پایه‌های حکومت‌های سراسر جور و فساد و ظلم را برچیده و زمینه استقرار نظام اسلامی را فراهم کنند.

امام جمعه لوشان قیام خونین 15 خرداد را در حقیقت انقلابی مردمی که در دفاع از مرجعیت انجام شد دانست و اضافه کرد: مرجعیت تداوم حرکت امامت، و امامت نیز تداوم حرکت نبوت و در راستای ایفای نقشی الهی بوده است و مردم ما در آن زمان نشان دادند که پایبند اصول بوده و نسبت به مرجعیت و تداوم این حرکت مؤمن هستند.

بابایی با بیان اینکه مردم در 15 خرداد از جایگاه مرجعیت و ولایت دفاع کردند و دشمن در مقابل 15 هزار جمعیت را از دم تیغ گذراند افزود: رژیم ستمشاهی گمان می‌کرد با این کار می‌تواند رشته ارتباط بین مردم و مرجعیت را پاره و دیدگاه خودشان را بر جامعه حاکم کنند اما این اتفاق به فضل پروردگار متعال هرگز رخ نداد.

وی 15 خرداد را نقطه عطفی در پیروزی حرکت انقلاب اسلامی و نهضت اسلامی به رهبری الهی امام خمینی(ره) تلقی کرد و افزود: شهادت‌ها و جانفشانی‌های امت اسلامی، انقلاب و نهضت امام خمینی(ره) را بیمه کرد و برخلاف برآوردها و برنامه‌های دشمن، مردم را هم در پافشاری بر ارزش‌ها مصمم‌تر ساخت.

امام جمعه لوشان با اشاره به اینکه 15 خرداد به نوعی برای ما فصل‌الخطاب است اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) در واکنش به حادثه خونین 15 خرداد و اقدام رژیم سفاک در به شهادت رساندن مردم اعلام کرد که من برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم و همین اتفاق نقطه آغازی شد تا ملت ما به نفع ارزش‌های الهی به پا خیزد.

بابایی تداوم ولایت مرجعیت در زمان غیبت امام معصوم(ع) و نواب عام امام زمان(ع) برای تحقق آرمان‌های الهی و استقرار عدالت اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: تثبیت ارادت و ایمان مردم به خط امامت، ولایت و مرجعیت از جمله آثار و برکات قیام خونین 15 خرداد بود و نشان داد ارتباط بین مرجعیت و امت اسلامی ناگسستنی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار