در گفتگو با پانا مطرح شد؛

«سوگ آفتاب» فرصتی مناسب برای دیده شدن نقاشی‌های هنرمندان برجسته است

تهران (پانا) - مدیرکل هنرهای تجسمی حوزه هنری معتقد است که برگزاری نمایشگاه‌های هنری همزمان با اتفاقات و مناسبت‌ها، زمان و فرصتی برای دیدن آثاری مرتبط با آنهاست به ویژه اینکه هنرمندان خالق این آثار نیز از هنرمندان برجسته نقاشی باشند.

کد مطلب: ۱۱۹۰۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
«سوگ آفتاب» فرصتی مناسب برای دیده شدن نقاشی‌های هنرمندان برجسته است

سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیرکل هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره برگزاری نمایشگاه «سوگ آفتاب» به خبرنگار پانا گفت: «بنا داریم که هر از گاهی آثار گنجینه حوزه هنری را در قالب نمایشگاه‌های مختلف و به مناسبت‌ها و اتفاقات مختلف به نمایش بگذاریم. همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی (ره) تصمیم گرفتیم آثاری از اساتید برجسته نقاش را به نمایش بگذاریم البته خیلی از این کارها متعلق به سال‌های اخیر است. آثار مرتبط با امام در رشته‌های دیگر تجسمی نیز داشتیم اما ترجیح دادیم برای اینکه یکدستی به وجود آید، نقاشی‌های مرتبط با ایشان را به نمایش بگذاریم.»

وی تاکید کرد: «نمایش آثار هنری همزمان با اتفاقات و مناسبت‌ها، زمان و فرصتی برای دیدن آثاری مرتبط با آنهاست به ویژه اینکه هنرمندان خالق این آثار نیز از هنرمندان برجسته نقاشی باشند. نمایشگاه «سوگ آفتاب» نیز یکی از این نمایشگاه‌هاست که با همین هدف برگزار شده است.»


مدیرکل هنرهای تجسمی حوزه هنری آثار نمایشگاه «سوگ آفتاب» را به دو بخش تقسیم و بیان کرد: «یکسری از آثار، از چهره یا پرتره امام خمینی است و یکسری دیگر دارای موضوع و مفهوم مرتبط با انقلاب و امام خمینی (ره) هستند. برخی از کارهایی که دقیقا در همان مقطع ارتحال امام خلق شدند مثل تابلوهای آقایان عبدالحمید قدیریان و حسین خسروجردی، خیلی از حس بالایی برخوردارند که به نظرم متمایز از دیگر آثار نمایشگاه هستند.»

شجاعی طباطبایی تصریح کرد: «خیلی دلمان می‌سوزد که در ارتباط با این موضوعات کارهای بسیاری داریم که ظرفیت نمایش انها را نداریم. برای مثال اثری که ناصر پلنگی دارد در اندازه 3 متر است و امکان نمایش آن را در این نمایشگاه نداشتیم ولی امیدواریم شرایطی مهیا شود تا امکان نمایش آثار گنجینه که تعداد بیش از 5 هزار اثر فاخر است، به وجود آید. این یک مطالبه جدی از سوی همه هنرمندان تجسمی است و بیشتر قصدمان این است که همگان از اهمیت جایگاه این آثار مطلع شوند.»

وی افزود: «بررسی برخی از آثار هنرمندان و و ترجمه پژوهش‌های مرتبط با آنها نیز این امکان را پدید می‌آورد که شرایطی ایده‌آل برای آنها حاکم شود؛ همچنان که به نقاشی‌های دیواری مکزیک و خالقان آنها می‌بالند.»

مدیرکل هنرهای تجسمی حوزه هنری بیان کرد: «یکی از مباحثی که در هنر انقلاب مطرح است، این است که متاسفانه شرایطی برای دیده شدن آثار هنری مرتبط با انقلاب موجود نیست البته که پیگیری‌هایی صورت گرفته و به دنبال فضایی مناسب هستند و امیدوارم هر چه زودتر به نتیجه برسد.»

نمایشگاه نقاشی «سوگ آفتاب» متشکل از آثار هنرمندان برجسته انقلابی به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) تا 30 خردادماه در گالری عالی حوزه هنری برقرار است. علاقمندان می‌توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۸ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار