Tom.W(منتقد امریکایی)

«ماهی و برکه» فیلمی انگیزشی که تصویرگر مشکلات یک نوجوان است

«فیلم ماهی و برکه، فیلمی قوی و انگیزشی است! این فیلم نوجوانی را به تصویر می کشد که علیرغم مشکلات بسیار، هم چنان از رویاهای خود دست نمی کشد و این موضوع برای مخاطب بزرگسال بسیار مناسب است. من از تماشای تلاش های این شخصیت، بسیار لذت بردم.

کد مطلب: ۱۱۸۹۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد

داستان روایتگر نوجوانی 12 ساله به نام علی یزدانی است. مخترعی خود ساخته و دردسرساز که با مشکلات زیادی در مدرسه روبرو می شود که در نهایت باعث اخراج او از مدرسه می شود.
بعد از اخراج از مدرسه، فرصتی نصیب او می شود که با جمعی از دانش آموزان نخبه در یک کمپ علمی همراه می شود اما با یک اشتباه کوچک، قطار رویاهای او از ریل خارج می شود.
این فیلم به درستی مسیر پر دردسر یک مخترع، جدی نگرفتن او و مشکلاتی که باید با آن ها دست و پنجه نرم کند، را به ما نشان می دهد.
من مجذوب صحنه ای هستم که علی یزدانی سعی دارد با ساخت یک هواپیمای بالدار، خود را به اوج برساند و تمام دوستانش با جدیت او را همراهی می کنند. این صحنه نمایانگر کارگروهی است. اما صحنه ای که بیش از همه مرا تحت تاثیر قرار داد آن جایی بود که علی یزدانی به دلیل حسادت به دختری که عموما همه توجهات را به خود جلب می کند، به سیم آخر زده و برای جلب توجه از دکل بالا رفته و اختراع خود را در بالای آن قرار می دهد. او می خواست خودش و اختراعش دیده شوند!صحنه دیگری که مرا مجذوب خودش کرد، صحنه 18 سالگی علی است، زمانی که هنوز مصرانه تصمیم دارد که یک مخترع باشد.
چیزی که بیشتر از همه در این فیلم مرا تحت تاثیر قرار داد، کلوزآپ هایی بود که از علی، هنگام مواجه با عواقب کارهایش گرفته شده بود.
علی تصمیم می گیرد رویایش را برخلاف تمام موانع و محرومیت ها پیگیری کند و از آن دست نکشد.
پیام این فیلم این است که "رویاهای خود را دنبال کنید حتی اگر این رویا با استقبال اطرافیان مواجه نشود." .
من به این فیلم 5 ستاره از 5 می دهم و آن را برای سنین 12 تا 18 سال و همچنین مخاطب بزرگسال پیشنهاد می کنم. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار