نوبخت کدام طرح‌ها را در مازندان افتتاح کرد؟

تهران (پانا) - رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای افتتاح چند طرح امروز پنجشنبه ۱۳ خردادماه به استان مازندران سفر و مسکن ۲۰۰۰ واحدی محرومین شهرستان تنکابن را افتتاح کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۹۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
نوبخت کدام طرح‌ها را در مازندان افتتاح کرد؟

به گزارش روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که صبح امروز پنجشنبه ۱۳ خردادماه برای افتتاح چندطرح وارد مازندران شده است در نخستین برنامه سفر خود پردیس واحد بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رامسر را بهره‌برداری کرد.

نوبخت با بیان اینکه در سفر قبلی به مازندران درخصوص اختصاص ۵۴۵ میلیارد تومان برای اجرای ۲۳ طرح و پروژه تصمیم‌گیری شده بود، گفت: ۸۸۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح‌ها پرداخت شده است و ۸۵ میلیارد تومان دیگر نیز باید پرداخت شود.

معاون رئیس‌جمهوری گفت: با توجه به ضرورت‌هایی که برای توسعه و تکمیل طرح‌ها در غرب استان و شهر‌های تنکابن و رامسر وجود داشت این سفر انجام شده است و رفع موانع و تکمیل و تجهیز طرح‌ها از جمله اهداف این سفر است که نتایج آن پس از نشست‌ها جمع بندی و اطلاع رسانی می‌شود.

معاون رئیس‌جمهوری در ادامه سفر پس از بازدید کوتاه از رینگ شهری نشتارود و عباس آباد و ورزشگاه ۵۰۰۰ نفری چالوس، مرکز اورژانس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر را نیز افتتاح کرد.

در ادامه نوبخت به همراه استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از پروژه بیمارستان فوق تخصصی ۱۲۰ تختخوابی امام خمینی (ره) شهرستان تنکابن بازدید کرد.

بیش از ۱۰ سال از زمان کلنگ زنی پروژه بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی فوق تخصصی امام خمینی (ره ) شهرستان تنکابن می‌گذرد و این پروژه ملی در طول این سال‌ها با مشکلات زیادی از قبیل جانمایی نامناسب، نبود زیرساخت‌های مناسب، افزایش روزافزون مصالح مورد نیاز و بی‌انگیزگی پیمانکار مواجه شد که باعث گردید پس از گذشت سال‌ها به اتمام نرسد.

این بیمارستان در زمینی به مساحت ۱۶ هزار و ۷۳۵ متر مربع در حال ساخت است و برای آن هشت تخت جراحی قلب، چهار تخت آی سی یو قلب باز، ۶ تخت سی سی یو و هشت تخت آنژیوگرافی پیش بینی شده است.

دانشکده پردیس بین‌الملل رامسر نیز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه افتتاح شد. دانشکده پردیس بین‌المللی رامسر از جمله پروژه‌هایی با قدمت ۱۴ ساله است که طی سال‌های اخیر با پیگیری در سطح استانی و ملی و اختصاص اعتبارات ویژه از سوی دولت تدبیر و امید آماده بهره‌برداری شده است. ساختمان این دانشکده در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر شروع به ساخت شد و هم اکنون سه هزار و ۷۰۰ متر از آن به عنوان فضای آموزشی به بهره برداری رسید.

براساس اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای ساخت این پردیس دانشگاهی ۲۷ میلیارد تومان هزینه شده است.
در حال حاضر ۶۰۰ دانشجو در رشته های پزشکی و داروسازی در این دانشکده مشغول تحصیل هستند.

تحقق ۱۴۰ درصدی بودجه مصوب سفر معاون رییس جمهوری به مازندران

محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه این افتتاح‌ها گفت: تاکنون حدود ۴۰ درصد بیشتر از اعتبارات مصوب سفر سال گذشته برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام مازندران اعتبار اختصاص داده است. در سفر سال گذشته برای تکمیل ۲۳ پروژه ۵۴۵ میلیارد تومان تصمیم‌گیری شد که با افزایش این اعتبارات تا امروز ۸۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی افزود: قرار است ۸۵ میلیارد تومان دیگر هم برای اتمام برخی از طرح‌ها پرداخت شود. اعتبار لازم برای اجرای فاز دوم دانشکده پردیس رامسر در پایان سفر امروز پس از جمع بندی با مسئولان استانی و شهرستانی اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار