در گفت‌وگو با پانا:

امام جمعه بروجرد: مردم دنبال جناح‌های سیاسی نیستند، خدمتگزار می‌خواهند

تهران(پانا) - امام جمعه بروجرد تاکید کرد درصد کمی از جامعه تفکر جناحی دارند و توده مردم دنبال افرادی کارآمد برای حل مشکلات هستند؛ آنها افرادی را می‌خواهند که خدمتگزار باشند.

کد مطلب: ۱۱۸۹۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه بروجرد: مردم دنبال جناح‌های سیاسی نیستند، خدمتگزار می‌خواهند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با پانا، برنامه‌محوری کاندیداهای ریاست‌جمهوری را در افزایش میزان مشارکت مردم مهم، اما ناکافی دانست و با تأکید بر اینکه دستگاه‌های تبلیغاتی و فرهنگی نیز باید در این عرصه ظهور و بروز داشته باشند، اظهار کرد: «مسئولان باید به مسائل اجرایی- خدماتی هم توجه و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنند چراکه مردم با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.»

وی ادامه داد: «قطعاً برنامه اقتصادی نامزدها در مشارکت مردم در انتخابات تأثیرگذار است، اما همانطور که گفتم دستگاه‌های فرهنگی، اجرایی و ... نیز در روند افزایش حضور جامعه در پای صندوق‌های رأی می‌توانند اثر به‌سزایی داشته باشند.»

حسینی درباره وعده‌ و شعارهای مالی برخی کاندیداها مبنی بر افزایش یارانه نقدی و به‌طور کلی توزیع پول در جامعه بدون توجه به اختیارات ریاست‌جمهوری در قانون اساسی و تأمین اجرای مالی آن در بودجه و سیاست‌های کلان نظام نیز گفت: «حفظ حرمت تمام نامزدها بر همه ما لازم است، اما شاید بعضی از آنان اطلاعات کافی در این رابطه ندارند و به طور دقیق نمی‌دانند که ریاست‌جمهوری دارای چه اختیاراتی است.»

امام جمعه بروجرد تاکید کرد: «آیا منابع مالی اجازه اجرای چنین شعارها یا وعده‌هایی را می‌دهد؟ اگر چنین اجازه‌ای هم داشته باشند، آیا اجرای آن صحیح است؟ آیا امکانات کافی داریم و با توزیع پول مشکلات حل خواهند شد؟ کاندیداهای محترم باید توجه بیشتری به کارهای مولد و تولیدی داشته باشند تا برای مردم ایجاد شغل شود.»

وی یادآور شد: «رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به نامزدهای ریاست‌جمهوری توصیه کردند که با توجه به واقعیات و امکانات کشور وعده یا شعار دهند و از بیان شعارهای غیرواقع‌بینانه پرهیز کنند.»

حسینی با اشاره به اینکه تاکنون دولت‌ها اقدامات زیادی در حل مسائل کشورمان انجام داده‌اند، افزود: «هیچ دولتی برای کار نکردن برسر کار نمی‌آید و انصافاً هم برای رفع مشکلات اقداماتی صورت گرفته، اما همچنان ضعف‌هایی وجود دارد؛ بالاخره هر دولتی دارای ضعف و قوت‌هایی است. مردم هم حق دارند که به دلیل وجود مشکلات معیشتی، بیکاری و... دلخور باشند.»

امام جمعه بروجرد با تأکید بر اینکه دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن تمام توان خود را برای عدم حضور مردم و مشارکت حداقلی در انتخابات به کار گرفته‌اند، گفت: «مردم با همه مشکلاتی که دارند نظام و کشورشان را تنها نخواهند گذاشت و به عقیده من، حضور ایرانیان در پای صندوق‌های رأی می‌تواند دنیا را شگفت‌زده کند.»

وی در پایان تصریح کرد: «مردم دنبال جناح‌های سیاسی نیستند؛ افرادی را می‌خواهند که خدمتگزار باشند و برای مردم و کشورشان کار کنند. درصد کمی از جامعه تفکر جناحی دارند، اما توده مردم دنبال افرادی کارآمد برای حل مشکلات هستند.»

گفت‌وگو از علی فراهانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار