ابراز همدردی دانش آموزان تایبادی با ملت افغانستان

تایباد(پانا)- دانش آموزان تایبادی به نیابت از دیگر دانش آموزان، به رسم همسایگی با ملت افغانستان و قربانیان حادثه تروریستی مدرسه سیدالشهدای کابل ابراز همدردی کردند.

کد مطلب: ۱۱۸۷۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
ابراز همدردی دانش آموزان تایبادی با ملت افغانستان

در این مراسم مسئولین، ائمه جمعه و فرماندهان نظامی و انتظامی و سپاه شهرستان تایباد حضور داشتند.

همچنین جمعی از اتباع و تاجران کشور افغانستان به صورت حضوری و سرکنسول ایران در هرات و سرکنسول افغانستان در مشهد به صورت ویدئوکنفرانسی از مهمانان این مراسم بودند.

عبدالجابر انصار، سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد در این مراسم به صورت ارتباط مجازی گفت: ایران در طی 40 سال میزبان افغانستانی ها بوده که در دین به همین برادری اشاره شده است.

وی اظهار کرد: نزدیکی و همگرایی افغانستان و ایران به وسیله اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی بین این دو ملت روی می دهد.

انصار افزود: از مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنیم که درکنار برقراری صلح و آرامش در افغانستان حضور دارند و از آن حمایت می کنند.

سرکنسول افغانستان در مشهد ادامه داد: ما از این همدردی بین مردم و نوجوانان ایران با دوستان افغانستانی خود قوت قلب می گیریم.

محمد صدیقی فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات، در حاشیه این مراسم به صورت ویدئوکنفرانس گفت: حوادث ناگوار تروریستی که در افغانستان اتفاق می افتند، دل انسان های باوجدان را به درد می آورد.

وی به جمله معروف «جان پدر کجاستی» اشاره کرد و ادامه داد: عمق فاجعه در همین سه کلمه مشخص است و ایرانیان می توانند مانند پدران افغانستانی این جمله را درک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار