مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور:

12 هزار متر مکعب به دخایر آب نیشابور افزوده شده است

از اول تیرماه پلیس آب در نیشابور راه اندازی می‌شود

نیشابور (پانا) - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور در نشست خبری با خبرنگاران با گرامی داشت روز سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر، از کمبود شدید آب در تابستان پیش رو خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
12 هزار متر مکعب به دخایر آب نیشابور افزوده شده است

علیرضا اخویان، گفت: درحال حاضر جمع همدلی خوبی در مجموعه دستگاه های اجرایی به وجود آمده و نتیجه و سود آن به شهرستان می رسد.

وی ادامه داد: در 20 روز آینده قرارداد بزرگی با شرکت فولاد به امضاء می رسد که برای مردم شهر دارای سود بسیار است و در این مسیر بعد از خداوند متعال خبرنگاران کمک بسیاری کرده اند. پروژه آب روستای مبارکه و شادمهرک نیز به بهره برداری رسید.

همچنین با صرف هزینه ای بالغ بر 500 میلیون تومان، رسما مرکز پیام رسان آنلاین شهرستان افتتاح شد و 20 نیروی فعال این مرکز از بهزیستی تامین شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور، گفت: در یک سال گذشته 15 حلقه چاه مرمت و شش حلقه چاه جدید حفر شده و 80 درصد این هزینه ها از محل درآمدهای خود شرکت آب و فاضلاب تامین شده است. در مجموع مبلغ 42 میلیارد تومان هزینه در سال گذشته برای تجهیز و تکمیل پروژه ها هزینه شده است که بخشی از کمبود آب نیشابور جبران شده است.

اخویان اظهار کرد: یکی از اقدامات انجام شده واگذاری حوزه مشترکین به دفاتر پیشخوان بوده است و مجموعه دانشکده علوم پزشکی نیز با نظارت خود به این مجموعه کمک شایانی کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: مبلغ یک و نیم میلیارد ریال اعتبار برای شهر بار اختصاص داده شد و تمام روستاهایی که امکان داشته است را پوشش داده ایم. در مجموع میزان 12 هزار متر مکعب به ذخایر آب نیشابور اضافه شده است تا بتوانیم کمبودها را جبران کنیم. از اول تیر ماه پلیس آب، راه اندازی می شود و باید همه مردم کمک کنند تا در سال جاری هدر رفت آب به حداقل برسد.

این مقام مسئول بیان کرد: در تلاش هستیم واحد اتفاقات و امداد آب را تا سال آینده به دو واحد افزایش دهیم و سعی ما بر این بوده است که همواره پاسخگوی مردم باشیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور، در پایان سال 1400 را سالی کاملا متفاوت دانست و گفت: 95 درصد آب مورد نیاز مصرفی مردم استان خراسان رضوی از منابع زیر زمینی تامین می شود و مردم برای گذر از تابستان سخت پیش رو باید حداقل 10 درصد صرفه جویی نسبت به سال قبل داشته باشند. طبق آمار اعلام شده ، یک میلیارد و صد میلیون لیتر برداشت اضافه آب از سفره های زیر زمینی استان داشته ایم و با وجود کاهش 64 درصدی بارندگی این میزان رو به افزایش نیز هست. هفته صرفه جویی آب در استان خراسان رضوی از خردادماه شروع شده است و زودتر از موعد به جبران کم آبی پرداخته ایم. کولرهای آبی در شبانه روز 350 تا 400 لیتر مصرف آب دارند که با سرویس کامل و نصب سایه بان میزان مصرف با کاهش 20 درصدی مواجه خواهد خواهد شد. در حال حاضر 19 پروژه فعال با صرف اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان فعال است. در سال جاری مبلغ 162 میلیارد تومان برای گذر از تنش آب شهری و 250 میلیارد تومان نیز گذر از تنش آب روستایی تخصیص اعتبار شده است.

در این مراسم از دانش آموزان فاطمه یزدان پناه از دبستان امام حسین(ع) و ستایش محمدآبادی از دبستان فاطمه زهرا(س) که در مسابقه نقاشی صرفه جویی آب موفق به راهیابی به مرحله کشوری شده اند، تجلیل به عمل آمد.

در پایان میزان مشترکین شهری نیشابور 109 هزار و روستایی 50 هزار اعلام شد که برای تامین آب شهری نیشابور باید 1200 لیتر بر ثانیه و تامین آب روستایی نیز 715 لیتر بر ثانیه لازم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار