معلم نمونه آذربایجان شرقی در مصاحبه با پانا:

دانش آموزان را بمباران اطلاعات نکنیم / باید شیوه آموختن را به آن ها بیاموزیم

اهر (پانا) - معلم نمونه آذربایجان شرقی گفت: مسیر زندگی فرد رابا شغل معلمی به نحو مطلوب تغییر دهیم.

کد مطلب: ۱۱۸۶۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان را بمباران اطلاعات نکنیم / باید شیوه آموختن را به آن ها بیاموزیم

فریبا محمدی معلم نمونه استانی در مصاحبه با پانا می گوید: لیسانس شیمی دارم و از سال 1381 به عنوان حق التدریس و از سال 1391 به عنوان نیروی رسمی در حال فعالیت هستم. 7 سال سابقه تدریس شیمی و علوم در مقطع دبیرستان و راهنمایی، 6 سال سابقه تدریس در پایه پنجم ابتدایی، 2 سال معاون اجرایی مدارس و 1.5 سال سابقه با عنوان کادر اداری در ناحیه 5 تبریز را در کارنامه خود دارم.

دبستان پسرانه فجر - سال تاسیس 1394 - ابتدایی - نعداد دانش آموزان 219 نفر

وی هدف خود را از انتخاب شغل معلمی اینگونه بازگو می کند: با شغل معلمی می شود مسیر زندگی فرد را به نحو مطلوب تغییر داد. شادی،خلاقیت، دنیای زیبای کودکان و نوجوانان و دوستی با آنها بسیار لذت بخش است.

وی دنیای درس و مدرسه را دنیای تعامل دانش آموز با اجتماع هم سن و سال ها و با اولیای مدرسه دانست و افزود: این دنیا منجر به رشد شخصیتی و اجتماعی و علمی فرد می شود.

ارتباط خوب و موثر با دانش آموزان عامل اصلی یادگیری است. ارتباط دوستانه و احترام آمیز میان معلم و دانش آموزان و ایجاد جو اعتماد متقابل و آرامش و توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان باعث افزایش تعامل سازنده و میل به یادگیری در دانش آموز می گردد. من ایجاد این ارتباط همراه با توجه به نظم و برنامه دقیق در همه کارها را در تمام کلاس هایم اجرا نموده ام.

محمدی به مقایسه آموزش حضوری و غیر حضوری می پردازد و می گوید: در آموزش حضوری ‌، یادگیری فقط با حضور دانش آموز در کلاس درس و آموزش چهره به چهره صورت می گیرد و با ارزیابی های صورت گرفته کلاسی، اطمینان از یادگیری اتفاق می افتد. اما در آموزش مجازی، یادگیری به صورت مجازی و در قالب پخش زنده و فیلم و تصویر و فایل صوتی و متنی در هر زمان و هر مکانی اتفاق می افتد و به دو صورت همزمان به صورت آنلاین و غیرهمزمان با مراجعه دانش آموز به محتوا و منابع آموزشی قرار داده شده در سامانه در هر زمانی صورت می گیرد. اما به دلیل عدم حضور فیزیکی دانش آموز اطمینان کامل از یادگیری دانش آموز اتفاق نمی افتد.

وی برای بهتر شدن آموزشهای مجازی پیشنهادمی دهدکه سرعت اینترنت افزایش یابد و هم چنین در برنامه شاد، امکاناتی برای تعامل بیشتر هم چون ارتباط دو طرفه صوتی و تصویری، وایت برد در سامانه برای یادداشت نویسی و ترسیم اشکال هندسی و امکان اشتراک گذاری دسکتاپ و نرم افزارها فراهم شود.

این معلم منتخب استانی افزود: برای رسیدن به مدرسه متعالی، مدیر مدرسه نقش بسیار مهمی در هدایت و رهبری مدرسه بر عهده دارد تا با همکاری و همفکری معلمان و دانش آموزان و اولیا همزمان با رشد و پیشرفت تکنولوژی و فن آوری اطلاعات ، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز را فراهم آورد و با داشتن برنامه برای روش های تدریس و ارزشیابی مستمر همراه با پشتیبانی و تامین امکانات مالی و فیزیکی در راه رسیدن به مدرسه متعالی قدم بردارد.

وی در پایان به دهمکاران فرهنگی توصیه می کند: دانش آموزانمان را بمباران اطلاعات نکنیم وظیفه معلم دادن اطلاعات به دانش آموزان نیست بلکه باید شیوه یادگیری را به آنها بیاموزیم و از طریق گفت و گوی کلاسی و دادن مجال به دانش آموزان برای اینکه خود به کشف مفهوم بپردازند تسهیل گر امر یادگیری باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار