در شهرستان ورامین:

افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی افرد با اختلال مصرف مواد مخدر مبتنی بر تداوم درمان

ورامین(پانا)- مرکز جامع درمان و بازتوانی افرد با اختلال مصرف مواد مخدر مبتنی بر تداوم درمان طلوع سبز ایثار با مدیریت بخش خصوصی، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در ورامین انجام شد.

کد مطلب: ۱۱۸۶۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی افرد با اختلال مصرف مواد مخدر مبتنی بر تداوم درمان

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ورامین، در افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مخدر، اعظم هراتی رئیس بهزیستی ورامین ضمن خیر مقدم به مدعوین و ابراز خرسندی، افتتاح این مرکز را راهی برای رهایی معتادان از بند اعتیاد و بازتوانی آنان و بازگشت به جامعه و خانواده دانست.

در ادامه معاون اجتماعی انتظامی ویژه شرق استان تهران سرهنگ حسن‌زاده شهابی ضمن قدردانی نسبت به افتتاح این مرکز، بیان کرد: معاونت اجتماعی انتظامی کما فی السابق همکاری صمیمانه با دستگاه بهزیستی خواهد داشت.

در ادامه این مراسم، دکتر فتاپور معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان تهران در خصوص فعالیت این مرکز بیان کرد: طول درمان فرد معتاد در این مراکز به مدت یکسال بوده و افراد پذیرش شده تحت درمان تخصصی، خدمات روانشناسی، پزشکی، مددکاری، آموزش‌های شغلی و غیره قرار خواهند گرفت.

او با ذکر اینکه در کنار درمان این افراد خانواده‌های آنان نیز آموزش‌های لازم را کسب می‌کنند، افزود: آموزش‌های ارائه شده به معتادان و خانواده‌های آنان در این مراکز تا یک سال خواهد بود.

فتاپور اضافه کرد: همچنین در صورت اشتغال بهبود یافتگان به هر یک از این افراد ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و یا در صورتی که فردی به عنوان کارفرما زمینه اشتغال ۴۰ نفر از این افراد را فراهم کند، ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات با بهره چهار درصد پرداخت خواهد شد.

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی استان تهران ایجاد مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان را به عنوان یکی از مراکز جدید بهزیستی که نقش مهمی در تاثیرگذاری عدم بازگشت معتادان به مصرف مواد را دارند، مهم دانست.

فتاپور اظهار کرد: طی بررسی مطالعات و اقدامات ۲۰ سال اخیر در بهزیستی کشور این مساله مورد تاکید قرار گرفت که راهکاری برای افزایش درصد بهبودی و پیشگیری از شکست درمان بکارگیری شود که در این زمینه ایجاد مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در دستور کار قرار گرفت.

او یادآور شد: درمان معتادان در گذشته بدون توجه به نوع مصرف فرد و علت اعتیاد با بهره‌گیری از یک شیوه درمانی انجام می‌شد که درصد موفقیت آن بین پنج تا ۱۰ درصد بود.

او اظهار کرد: این در حالی است که با ایجاد این مراکز و درمان تخصصی‌تر فرد معتاد با توجه به ماده مصرفی آنها و همکاری خانواده، پزشک، روانشناس، مددکار و مدیر مرکز درصد موفقیت بهبودی به ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار