میثم منیعی در گفت‌وگو با پانا

استقلال شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر ندارد؛ عقل حکم می‌کند مجیدی دنبال جام حذفی و سهمیه باشد

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال معتقد است با دو شکست متوالی که این در لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن و پرسپولیس به دست آورد دیگر شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر ندارد و باید تلاش کند که به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برسد.

کد مطلب: ۱۱۸۵۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
استقلال شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر ندارد؛ عقل حکم می‌کند مجیدی دنبال جام حذفی و سهمیه باشد

میثم منیعی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به شکست استقلال در دربی 95 اظهار داشت: « عملکرد استقلال در این بازی اصلاً بد نبود و نسبت به بازی رفت با برنامه‌تر و خیلی منطقی وارد زمین شد. اما متأسفانه آن طور که باید نتیجه حاصل نشد و بازی را واگذار کرد. این شکست باعث ناراحتی هواداران استقلال شد که خیلی امید داشتند تا بتوانند در لیگ برتر هم مثل آسیا خوب عمل کنند و حداقل امسال در کورس قهرمانی باشند. در بازی‌هایی مثل دربی بیشتر یا کمتر حمله کردن ملاک نیست. باید هر طور شده از کمترین فرصت‌ها گل بسازی و بتوانی 3 امتیاز را بگیرید. »

وی ادامه داد: « ملاک این است که 90 دقیقه کم اشتباه باشید و بازی را مدیریت و با اشتباهات پائین پیش بروی. حتی اگر تیم بد بازی کند اما از این طور بازی‌ها باید امتیاز بگیری و از فرصت‌ها استفاده کنی. متأسفانه استقلالی‌ها با توجه به سوابقی که داشتند، کم تجربه عمل کردند. حساسیت بازی را درک نکردند. شاید از لحاظ حضور در لیگ تجربه داشتند اما تجربه دربی خیلی اهمیت دارد. از لحاظ تجربه استقلال ضعیف‌تر عمل کرد و پرسپولیس توانست بازی را که تقریباً پایاپای بود، ببرد و 3 امتیاز مهم را بگیرد. »

مجیدی برای بردن دربی برنامه نداشت

منیعی در خصوص اینکه آیا استراتژی مجیدی برای دربی مناسب بود؟ گفت: « با توجه به تعویض‌هایی که مجیدی برای عوض کردن جریان بازی انجام داد، آن تغییرات بیشتر به نفع پرسپولیس شد تا استقلال. پس نتیجه می‌گیریم که او برنامه مناسب دربی را در ذهن نداشتند. در کنار این موضوعات، نبودن یک مربی شش‌دانگ و کار بلد کنار مجیدی، حس می‌شود. دست مجیدی در این بخش خالی است. سرمربی وقتی در جو بازی قرار می‌گیرد، فشار زیاد است و اینجاست که کمک مربی نقش مهمی در بازی‌خوانی و تعویض‌ها و گوشزد کردن نکات فنی و تاکتیکی دارد. »

وی ادامه داد: « استقلال یکی از نقاط ضعفش این بود که نتوانست تعویض‌های خوبی انجام دهد. چون بازیکنانی که وارد زمین شدند نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند و روند بازی را عوض کنند. در این طور بازی‌ها معمولاً مربی‌ها برای رسیدن به گل، 3 تا 4 روش و سیستم در برنامه دارند تا در صورت نیاز تیم بتواند با آنها کارش را پیش ببرد. کادر فنی برای هر 15 دقیقه استراتژی و برنامه مناسب روند بازی دارند. در نیمه دوم هم با تعویض‌هایی که انجام می‌دهند سعی می‌کنند نوع بازی را عوض کنند و بتوانند به برتری برسند. اما برای استقلال این طور نبود. هر چقدر زمان بازی جلوتر می‌رفت، پرسپولیس سوار بر بازی می‌شد و موقعیت ایجاد می‌کرد. »

استقلال باید به جای بکش بکش، روی زمین بازی می‌کرد

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: « اگر دقت کنید گل محمدی وقتی دید در نیمه اول سمت راستش آسیب‌پذیر است، در شروع نیمه 2 تعویض انجام داد و تیمش را از آن حالت در آورد. استقلال ابتدای نیمه دوم گل خورد و زمان کافی برای جبران داشت. زمان‌های قدیم سیستم فوتبال طوری بود که وقتی تیمی عقب می‌افتاد، 10 دقیقه آخر بکش‌بکش راه می‌انداخت و زیر توپ می‌زدند تا به گل برسند. الآن لیگ ما به سمتی رفته است که دیگر این صحنه‌ها را خیلی کم می‌بینیم. »

وی ادامه داد: « فکر می‌کنم استقلال با پتانسیلی که داشت، اگر روی زمین‌بازی می‌کرد، به راحتی می‌توانست به دروازه پرسپولیس برسد تا اینکه بخواهد سانترهای زودهنگام و بی‌هدف ارسال کند. در این طور ارسال‌های بی هدف، چون دفاع حریف روبه توپ است به راحتی می‌تواند دفع کند. وقتی پرسپولیس در دفاع خود بازیکنی مثل سید جلال حسینی با آن همه تجربه و کیفیت خیلی خوب را دارد، ترفندهای ارسال بلند را بلد است و به محوطه خودش می‌چسبد و در کنارش گلر هم به راحتی می‌تواند ارسال‌های بی هدف را جمع کند. استقلال می‌توانست روی زمین سرعت بازی را بیشتر کند و به گل برسد. »

داور با پرسپولیسی‌ها هم نامهربان بود

میثم منیعی درباره داوری دربی گفت: « خیلی‌ها می‌گویند پنالتی اگر روی قایدی اعلام می‌شد، شاید استقلال نمی‌باخت. این حرف‌ها روی شایدهاست. قطعاً اگر استقلال گل اول را می‌زد، پرسپولیس برای جبران گل جلوتر می‌آمد و استقلال با داشتن بازیکن سرعتی مثل قایدی می‌توانست در ضد حملات خطرناک باشد. ولی مربی باید طوری برنامه‌ریزی کند که اگر داور به اشتباه پنالتی نگرفت یا بد قضاوت کرد، بتوانید بازی را در بیاورید و به گل برسید. نقش مربی پس کجاست. اشتباه داوری هم جزئی از فوتبال است. داور با پرسپولیس همان مانند استقلال نامهربان بود ، ولی این هم باید مربیان در نظر بگیرند و برای چنین مواقعی برنامه داشته باشند تا تیم‌شان به هم نریزد. »

کمالوند با استقلال خودش را برسرزبان ها انداخت

وی در پاسخ به این سؤال که آیا رفتن کمالوند باعث 2 شکست پیاپی استقلال شده است؟ خاطرنشان کرد: « نه این‌طور نیست. بودن و نبودن کمالوند این قدر تأثیرگذار نبود. اگر تأثیر داشت چرا خودش در سایپا نتوانست تفکراتش را پیاده کند و تیمش نتوانسته بردی به دست بیاورد. فراز کمالوند بهترین استفاده را از استقلال برد و دوباره خودش را مطرح کرد. او با استفاده از نام استقلال دوباره بر سر زبان‌ها ها افتاد. کمالوند چندین سال بود که در لیگ یک فعالیت می‌کرد یا در خانه‌اش بود ولی با آمدن به استقلال توانست خودش را احیا کند و تیم لیگ برتری بگیرد. این استقلال بود که نتوانست سودی ببرد. مثل همیشه آدم‌ها به استقلال آمدند و استفاده‌اش را بردند و رفتند. استقلال ماند و هوادارانش و ناراحتی از این وضعیت دارند. »

استقلال دیگر مدعی قهرمانی نیست

پیشکسوت استقلال درباره شانس قهرمانی این تیم در فصل جاری لیگ برتر گفت: « این شکست و باخت به ذوب‌آهن کار را تمام کرد و بعید می‌دانم امسال بتوانیم در لیگ برتر مدعی قهرمانی باشیم. با توجه به فاصله امتیازی که استقلال با تیم‌های آماده پرسپولیس و سپاهان دارد، کار سختی در قهرمانی دارد و عملاً فکر می‌کنم دیگر شانسی نداشته باشد. این تیم باید حداقل برای کسب سهمیه تلاش کند تا از دست نرود. در این راه هم رقیبان سختی مثل فولاد و گل گهر هستند و باید برای رتبه سوم بجنگد. عقل سلیم حکم می‌کند که استقلال اولویت‌بندی کند و در جام حذفی تمام تمرکزش را بگذارد. از طرفی هم باید لیگ قهرمانان آسیا را در اولویت قرار دهند تا در آن رقابت‌ها هم بتوانند به موفقیت برسند. این تیم پتانسیل این را دارد که در یکی از این رقابت‌ها خودش را نشان دهد و جام بیاورد. امیدوارم این اتفاق بیافتد و هواداران بتوانند از تیم محبوبشان بازی‌های خوب همراه با نتیجه ببینند. »

غلامپور طاقت باخت ندارد

میثم منیعی در خصوص درگیری آخر بازی دربی 95 گفت: « به نظرم آن طور که شرح می‌دهند، درگیری نبود. 2 تا هول دادن که درگیری نیست. اینها شلوغ کاری بود. یکسری از بازیکنان‌ها دنبال این بودند تا خودشان را نشان دهند. آنها نتوانستند در زمین فوتبال خودشان را بازی کنند، آخر بازی خواستند حاشیه درست کنند تا دیده شوند. نکته‌ای که باید بگویم این است که بهزاد غلامپور را کسانی که می‌شناسند، می‌دانند انسان بسیار آرام و فهمیده‌ای است. او به تیم‌های خودش تعصب دارد و این تعصبش برای استقلال دو برابر است. نمی‌تواند باخت تیمش را تحمل کند. قطعاً به غلامپور چیزی گفتند که آن طور برآشفته شد. هرچه بود تمام شد و نباید به این حواشی دامن بزنند. دربی همیشه حساسیت خودش را دارد و این مسائل طبیعی است. امیدوارم بازیکنان به جای دیده شدن در چنین صحنه‌هایی، خودشان را در زمین نشان دهند و دل هواداران را بدست بیاورند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار