رخشانی‌مهر در سیمای خراسان جنوبی بیان کرد

رشد ۵۰ درصدی اعتبارات ملی مدرسه‌سازی در خراسان جنوبی طی سال ۱۳۹۹

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در برنامه تلویزیونی «گفتمان هفته» سیمای خراسان‌جنوبی با اشاره به رشد ۵۰ درصدی اعتبارات ملی مدرسه‌سازی در این استان گفت متوسط سرانه فضای آموزشی در استان خراسان جنوبی بیش از ۶.۵ مترمربع است و از این نظر در جایگاه چهارم کشور قرار دارد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۵۰ درصدی اعتبارات ملی مدرسه‌سازی در خراسان جنوبی طی سال ۱۳۹۹

به گزارش سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر با حضور در ویژه برنامه «گفتمان هفته» سیمای مرکز خراسان جنوبی گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همانطور که از نامش پیداشت وظیفه ساخت و توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی را برعهده دارد که با بیش از 45 سال سابقه فعالیت در امر مدرسه سازی توانسته است خدمات بسیار خوبی به نظام تعلیم وتربیت ارائه دهد.

وی عمده فعالیت‌های این سازمان را در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: افزایش متوسط سرانه فضاهای اموزشی کشور از 1.5مترمربع در سال 1357 به 5.22 مترمربع در حال حاضر علی‌رغم رشد پرشتاب جمعیت دانش‌آموزی بیانگر آن است که سرانه فضاهای آموزشی بیش از سه و نیم برابر شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: استان خراسان جنوبی در حوزه مدرسه سازی وضعیت مناسبی دارد و سرانه فضاهای آموزشی در این استان هم اکنون بیش از 6.5 مترمربع می باشد و در این بحث در رتبه چهارم کشور قرار دارد که البته توزیع آن در مناطق مختلف استان متعادل نیست وتلاش می‌کنیم انشالله در آینده تمام مناطق این استان به جایگاه مطلوب برسند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اشاره داشت:در سال 1399 تعداد 170 کلاس درس در خراسان جنوبی بهره‌برداری شده و همچنین در این سال اعتبارات ملی رشد 50درصدی را نسبت به سال 1398 داشته‌است.

رخشانی‌مهر با اشاره به استقبال خوب مردم خراسان جنوبی از طرح آجر به آجر، خاطر نشان کرد: مکتب خیرین مدرسه ساز مکتب انسان‌سازی بوده و بی‌شک حضور و نقش خیرین در تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی بی بدیل است.

وی همچنین افتتاح پروژه حیات طیبه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان یک پروژه فاخر و بزرگ، به یاد ماندنی دانست که در استان خراسان جنوبی به صورت متمرکز به دستور رییس جمهور به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور به اهمیت موضوع آموزش و پرورش و گسترش پوشش تحصیلی اشاره کرد و افزود: از برکات جمهوری اسلامی است که در دوردست ترین مناطق کشور پوشش تحصیلی را حتی برای یک دانش آموز اولویت می‌داند و امکان تحصیل و آموزش مناسب را فراهم آورده‌است.

رخشانی‌مهر در ادامه بیان داشت: ایمنی مدارس با حذف بخاری‌های نفتی و گازی در سال‌های اخیر افزایش یافته و در حال حاضر تنها ۴۸ هزار بخاری گازی در کشور وجود دارد و در استان خراسان جنوبی نیز با توسعه زیرساخت‌ها در مهر ماه سال جاری سیستم گرمایشی مدارس باقیمانده نیز استاندارد‌سازی خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ما ملزم به ساخت مدارس بزرگ مقیاس بوده ایم که نمونه آن مجتمع حیات طیبه سردار شهید سلیمانی است که هر سه مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم را پوشش می دهد و امید است شاهد رشد این مدارس در سراسر کشور باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار