نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:

مهم‌ترین ابزار جمهوری اسلامی در منطقه گفتمان مقاومت است

تبریز( پانا )- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین ابزار جمهوری اسلامی ایران، گفتمان مقاومت در منطقه است و نظام با اتکا به این گفتمان و حمایت از مستضعفین و مظلومین توانسته‌ مقابل بسط و گسترش نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه را بگیرد.

کد مطلب: ۱۱۸۲۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد

روح اله متفکر آزاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران ملت‌های منطقه را نیز با خود هم‌راستا کرده است که این‌موضوع نه‌تنها جلوی نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی را می‌گیرد بلکه برای جمهوری اسلامی نیز منافعی بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت دارد.

وی، در خصوص رابطه‌،ی برخی از

کشورهای منطقه با آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی تنها به‌دنبال منافع خود در منطقه هستند و در اکثر مواقع نیز منافع این دو در تضاد با منافع مردم منطقه است؛ به‌طور مثال بی‌ثبات کردن منطقه یکی از منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است و این بی‌ثباتی برای مردم کشورهای منطقه پر خطر بوده و هر چقدر که تنش، بی‌ثباتی و اختلاف در منطقه بیشتر باشد، به سود آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود و اثر سوئی بر روی مردم منطقه دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نگه‌داشتن اختلافات منطقه‌ای باعث می‌شود جای پایی برای نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه باقی مانده و ضمن داشتن بهانه‌ برای دخالت در امور ، توجیهی برای ماندن در منطقه نیز داشته باشند و از جهت فروش تسلیحات نیز برای آمریکا و رژیم صهیونیستی بسیار پر سود خواهد بود.

وی در رابطه با نقش شهید سلیمانی و نیروی قدس سپاه پاسداران در جلوگیری از نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه خاطرنشان کرد: جریان مقاومت متکی به یک شخص نبود و هرچند که سردار شهید سلیمانی الهام‌بخش بوده و نقش راهبری مؤثری داشت، اما جریان مقاومت جریانی ریشه‌دار و متکی به مکتب است و لذا بعد از شهادت سردار سلیمانی نه‌تنها این جریان متوقف نشد بلکه قوی‌تر از قبل و با الهام گرفتن از خون پاک این شهید انسجام بیشتری به خود گرفت.

متفکر آزاد ادامه داد: نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سلیمانی در منطقه برای جمهوری اسلامی ایران فرصت‌ساز بودند و با داشتن انگیزه‌های الهی، مقدس و پاک باعث شدند عمق استراتژی جمهوری اسلامی در منطقه افزایش یافته و آستانه‌ و دامنه‌ی خطر و تهدید از ملت جمهوری اسلامی ایران دورتر شود.

وی اضافه کرد: با عملکرد این عزیزان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم امکان تهدید بین‌المللی علیه ملت ایران در منطقه از بین رفت و ملت‌های منطقه نیز به آسایش آرامش و ثبات رسیده و از تروریستی که به پشتوانه‌ی آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیانشان به‌وجودآمده بود، نجات یافتند.

وی، با تاکید بر تولید قدرت در منطقه توسط جمهوری اسلامی ایران، متذکر شد: تولید قدرت و اقتدار همواره باعث می‌شود تا در دیپلماسی دست برتری داشته باشیم و با توجه به اینکه عزیزان نیروی قدس و شخص سردار سلیمانی فهم بالایی در حوزه دیپلماسی داشتند، اجازه ندادند که امنیت به‌عنوان یک کالا مذاکره‌ و معامله‌ شود و آفرین بر این شهید بزرگوار که امنیت جمهوری اسلامی را پای میز مذاکره نبرد و این امنیت را در سایر حوزه‌ها به یک پشتوانه‌ی دیپلماسی تبدیل کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تحریم های آمریکا علیه ایران نیز گفت: با همتی که برادران عزیزمان در نیروی قدس داشتند، اجازه داده نشد که حوزه‌ی تحریم‌ها بر روی سیاست‌های جمهوری اسلامی در منطقه تاثیرگذار باشد و حتی سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه در راستای کم‌رنگ کردن تحریم‌ها و کاهش فشارها بر مردم موثر واقع شده‌است؛ ازجمله می‌توان به بازارهای مصرف در کشورهای محور مقاومت اشاره کرد که در اکثر مواقع برای دور زدن و بی‌اثر کردن تحریم‌ها برای ما بسیار مؤثر بوده‌است.

وی، در پاسخ به سوالی در خصوص سیاست‌های دولت بایدن نیز گفت: تاکنون عملکرد دولت بایدن تنها در حد حرف بوده‌است و این حرف‌ها نیز همان مدل فریب اوباما است و همان‌طور که قرار بود دولت اوباما با اجرای برجام تحریم‌ها را بردارند، بعد از این‌که برخی از تحریم‌ها برداشته شد، بلافاصله و بازهم در زمان دولت اوباما با برچسب‌های دیگری همان تحریم‌ها مجددا اعمال شد.

وی ادامه داد: این سیاست مزورانه در دولت بایدن نیز وجود دارد که ما بر این‌موضوع حساسیت داریم و معتقدیم نباید مذاکرات به‌معنای اتلاف وقت ملت ایران باشد و قرار هم نیست که با دادن چند شکلات ما را فریب دهند.

متفکر آزاد در خصوص رویکرد مجلس شورای اسلامی در رابطه با مذاکرات وین گفت: ما مذاکرات را رصد می‌کنیم و نتیجه این رصدها را به ملت ایران اعلام خواهیم کرد؛ ما برای استیفای حقوق ملت ایران قانون تعیین کرده‌ایم و دولت نباید از این قانون تخطی کند.

وی افزود: باید در مقابل هر امتیاز داده‌شده، امتیاز بگیریم و به‌صورت جدی معتقد هستیم که نیازی به انجام مذاکرات جدید نیست و آمریکایی‌ها باید تمامی تعهدات برجامی خود را انجام دهند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: هیچ مجموعه، سیاست‌مدار و جریان در جمهوری اسلامی ایران از اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران خوشنود نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار