معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تجمع مردم در مراکز تزریق واکسن کرونا نگران کننده است

رشت (پانا) - معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون کرونا سرعت انتشار این ویروس را دوچندان می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۸۲۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تجمع مردم در مراکز تزریق واکسن کرونا نگران کننده است

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ آبتین حیدرزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سطح آگاهی مردم در خصوص بیماری کرونا افزایش پیدا کرده اما متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عموم جامعه چیزی حدود 60 درصد است اظهار کرد: با وجود این آگاهی‌ها هنوز عده‌ای هستند که این بیماری را جدی نمی‌گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تمام شهرستان‌های گیلان به‌جز شهرستان املش که در وضعیت زرد قرار دارد به رنگ نارنجی کرونا تغییر وضعیت دادند گفت: تغییر شرایط کنونی ناشی از ذات این بیماری است؛ تجربه نشان داده هرگاه میزان رعایت پروتکل‌ها به‌حداقل رسید بلافاصله سرعت انتشار این ویروس اوج گرفته است.

حیدرزاده با تاکید بر پرهیز از حضور در دورهمی‌ها، مجالس و مراسم‌ها برای انتشار این بیماری خاطرنشان کرد: مردم باید نسبت به برگزار نکردن دورهمی‌ها و تجمعات اهتمام ویژه‌ای قائل شوند چون 80 درصد از افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند در دو هفته قبل از بستری در یک دورهمی حضور داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن افراد بالای 80 سال در استان گیلان همچنان ادامه دارد افزود: متاسفانه مشاهده می‌شود عده‌ای به دلیل ترس از کمبود واکسن، بدون اینکه با آنها تماس گرفته شود به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند از این عزیزان تقاضا داریم برای جلوگیری از انتشار این ویروس از ازدحام و تجمع در محل‌های تزریق خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ازدحام جمعیت در محل‌های تزریق واکسن سلامتی سالمندان را به‌خطر می‌اندازد تصریح کرد: مردم نگران نباشند؛ واکسن به همه افراد بالای 80 سال تزریق خواهد شد و ما اطمینان می‌دهیم تا این افراد را به‌طور کامل واکسینه نکنیم سراغ گروه‌های سنی بعدی نخواهیم رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار