برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی با حضور معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۲۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی

طاهر علمی در این جلسه که در اتاق جلسه تالار معلم تبریز برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت مولی‌الموحدین حضرت علی (ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و نیز گرامیداشت هفته معلم گفت: شب قدری در پیش رو داشتیم و شب های مبارک را سپری کردیم، باید این شب ها را غنیمت شمرده و از درگاه حق تعالی بهترین ها را برای همگان بخواهیم. باید از این فرصت استفاده کرده و با انجام عبادات و علی الخصوص التماس از بارگاه حضرت حق تعالی برای کسب سلامتی بیماران و بهروزی ملت ایران دعا کنیم.
وی افزود: سازمان دانش آموزی در ۲۱ اردیبهشت سال ۷۸ مشغول به فعالیت شده و مهم ترین بحث مطرح در این سازمان موضوع برنامه ریزی برای تعیین و تبیین اهداف دانش آموزان است، چرا که این سازمان با ایجاد زمینه مشارکت برای دانش آموزان استعداد های آنها را شکوفا و دانش آموزان را در راستای استعدادشان هدایت می‌کند.

این مقام مسئول درباره ماموریت های سازمان دانش آموزی گفت: بسیاری از کارهای سازمان مورد توجه عموم است و مهم ترین ماموریت این سازمان این است که به دانش آموزان فرصت داده شود تا در راستای استعداد خویش هدایت و یاری شوند و پس از استعداد یابی بدانند که باید سمت کدام مهارت بروند.
وی افزود: سازمان دانش آموزی نیازمند توجه و همکاری بیش از پیش تمام بخش های ادارات آموزش و پرورش است. حتی توجه می تواند توجه فکری ابتکاری تجهیزاتی و حمایتی و هدایتی و... باشد این توجهات باعث خواهد شد سازمان از وضعیت فعلی چند قدم پیشرفت کند و شاهد موفقیت کیفی بیشتر آن خواهیم شد.
همانطور که با برنامه ریزی این سازمان برای گروه عضو پیشتازان شاهد اجتماعی تر شدن رفتار دانش آموزان عضو این گروه شدیم و تمامی این موفقیت های کسب شده بیانگر این است که اهداف این سازمان درست پیش بینی شده اند. این سازمان باید نظارت هرچه دقیق تر بر روی کیفیت کارها و تغییر رفتارهای دانش آموزان داشته باشد و همچنین باید تمامی برنامه های این سازمان به برنامه های علمی تبدیل شوند نه صرفا برنامه های تئوری.

علمی درباره حمایت از این سازمان گفت: بارها شاهد بوده ایم که هرکاری که به سازمان سپردیم به نحو احسن پیش بردند در حالیکه اگر همان کارها را به ارگان های دیگر می سپردیم که شاید به اندازه مربیان سازمان تخصص هم نداشتند با هزینه هنگفتی این کارها انجام می‌شد.
وی با تبریک به سازمان دانش آموزی بخاطر کسب رتبه های عالی استانی افزود: امید است این برنامه های تبیین شده به خوبی پیش روند و این موفقیت زمانی امکان پذیر است که از این سازمان حمایت مالی نیز به عمل آید.

صمد علیزاده در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارشی از برنامه های سازمان ‌دانش آموزی گفت: این سازمان ۳ مدل برنامه دارد. اول برنامه هایی که برخاسته از سند تحول بنیادین هستند و دیگری برنامه های ابلاغی که مدت‌دار‌اند مثل بوفه ها، لباس مدارس و.... و در پایان برنامه های ابتکاری و مشارکتی مثل برپایی نمایشگاه و...

علی مظفری رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت: نقش و جایگاه سازمان دانش آموزی در بالا بردن شخصیت اخلاقی و دینی و ... دانش آموزان بسیار مهم است و در این راه نقش بسیار مهمی را در جامعه ایفا می کند و همیشه آمادگی دارد، و آموزش و پرورش را در تمامی زمینه ها یاری می‌کند.
وی همچنین افزود: سازمان حلقه اتصال دانش آموز به جامعه است زیرا استعداد های دانش آموزان را شکوفا می سازد.

صفر وحدتی رئیس حراست دستگاه تعلیم و تربیت در ادامه این جلسه خاطر نشان کرد: سازمان دانش آموزی از بابت جنبه های تربیتی و مهارتی تلاشهای بسیاری می کند و همیشه حرف جدیدی برای روزمرگی زدایی و در راستای سند تحول بنیادین دارد. مهارتهای پرورشی و ورزشی خاطرات زیاد و به یاد ماندنی در ذهن دانش آموزان به جا می گذارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار