سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی برگزار کرد

تجلیل از مربیان و فعالان سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از مربیان و فعالان سازمان دانش آموزی استان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی با چند ویژگی مهم به پیروزی رسید ؛ ویژگیهایی چون استقلال، آزادی، خود باوری و توسعه که باعث رسیدن  کشور به برکت الهی شد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از مربیان و فعالان سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی

طاهر علمی افزود: نباید نعمت انقلاب را فراموش کرد. با ظهور و پیروزی انقلاب ذلت ایران به عزت اسلام منتهی شد و از اهداف اصلی این انقلاب محرومیت زدایی و پیشرفت است.
وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب کشوری وابسته بودیم و هیچ تکنولوژی، تولید و توسعه ای نداشتیم، گفت: دشمن خواست انقلاب را در نطفه خفه کند، ولی با دعای امام (ره) و تدابیر دلسوزانه ایشان پیشرفتهای چشم گیری کردیم.
این مقام مسئول گفت: ابعاد مختلفی انقلاب را به پیروزی رساند. ایمان، شناخت خدا و بعد دیگر آن نفی طاغوت است و امام (ره) با ایمان تمام و نفی طاغوت انقلاب را به پیروزی رسانید.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین را داریم که هدف اصلی آن رساندن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه است و نیاز آن شکوفایی فطرت دانش آموزان می باشد که با همراهی مربی و فضاهای خوب محقق می شود.
وی خاطر نشان کرد: ۵ عنصر داریم که فضا را برای این کار آماده می کند. اول تفکر است که اگر تفکر، تفکر باشد دنیا متحول می شود. ایمان عنصری است که منجر به شکوفایی فطرت می شود، علم و عمل که جدا از هم نیستند و در آخر اخلاق است که موجب بهبود روابط است.

علمی در پایان گفت: مربی باید جاذبه داشته و به مسئولیتهای مختلف خود آشنا باشد و همچنین با شور و هیجان و شادی دانش آموزان را با انقلاب آشنا کند. مربی خوب باید محرکی خوب باشد تا اثرگذار باشد.

رئیس سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی در این جلسه ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا( س) گفت: در سازمان دانش آموزی نگاه تربیتی به تمام برنامه ها وجود دارد و چالش اصلی نگاه تربیتی بین مربی، دانش آموز و مدرسه است.
وی افزود: در این میان هدف، سنجش میزان تاثیر گذاری بر رفتار، محتوای برنامه ها و نحوه و مقدار انتقال آن به دانش آموزان است.
صمد علیزاده ادامه داد: بحث جریان سازی فکری برنامه های سازمان نباید فراموش شود و صرفا نباید برنامه ها اجرا شود، بلکه کلید واژه های برنامه ریزی، هماهنگی بین عوامل مختلف، تطابق محتوی برنامه ها با متون اسلامی و آموزه های دینی، اجرای دقیق برنامه هادر طول سال تحصیلی در سطح مدرسه و در نهایت ارزیابی باعث ایجاد بحث جریان سازی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار