معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

اعضای شورا در مدرسه نماینده چندین خانواده هستند

تبریز ( پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، با بیان این که اعضای شورای دانش‌آموزی در مدرسه نماینده چندین خانواده هستند، بر سخنگو و حلال مشکلات بودن آنها تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
اعضای شورا در مدرسه نماینده چندین خانواده هستند

طاهر علمی، در جلسه بیست و چهارمین انتخابات شورای دانش آموزی گفت: انسان به ۳ نیاز محتاج است از جمله اینها می توان به نیازهای مادی، اجتماعی و عادی اشاره کرد.

وی در ارتباط با نیاز عادی افزود: انسان برای رشد جسمی نیازمند تغذیه است و این نیاز در همه مشترک است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش عنوان کرد: انسان ها برای زندگی اجتماعی بر قوانین الهی و بشری نیاز دارند. قانون الهی کلی است ولی انسان مختار است ولی انسان به قانون بشری نیازمند است. اگر چراغ قرمز نباشد دچار مشکل می‌شویم بنابراین قوانین اجتماعی در بسیاری از موارد روزمره زندگی نیز وجود دارند.

وی افزود: در قوانین اجتماعی نیازمند ۳ قوه مجریه، مقننه و قضائیه هستیم. قوه مقننه برای پاسخ به اتفاقات اجتماعی ایجاد شده تا انسان ها در سلامت و آرامش زندگی کنند.

علمی خاطرنشان کرد: اعضای شورا در مدرسه نماینده چندین خانواده هستند و در همه جا سخنگو و حلال مشکلات هستند علاوه بر این در مدارس به انجمن نیز نیاز داریم.

وی به تعریف کامل مدرسه اشاره کرده و ادامه داد: میم مدرسه یعنی؛ محبت که از مدیر مدرسه می آموزیم، دال مدرسه یعنی درس خواندن، دشمن شناسی و دین داری، رسالت ما در آموزش و پرورش عالم کردن و دین دار کردن دانش آموزان است. آدمی که علم یاد بگیرد ولی از دین دور باشد، در واقع از انسانیت دور شده است. ر مدرسه یعنی راز داری و رضایتمندی. یکی از لازمه های سعادت دنیوی و اخروی انسان رضایت پدر و مادر است، چرا که شیرینی تربیت در رضایت پدر و مادر نهفته است چنانچه پروردگار نیز یکی از لازمه های اجابت دعا را رضایت والدین برشمرده است. سین مدرسه یعنی سعادت و سبقت گرفتن؛ کسی که دارای علم است یک سر و گردن از کسی که دانشی ندارد بالاتر است. دانش آموز باید آگاهی اجتماعی داشته و انتخابش از سر آگاهی باشد. ه مدرسه یعنی همدلی، همراهی و همت. الماس با تراش می درخشد اما دانش آموزان با تلاش می‌درخشند. انتظار داریم در این مدرسه ۲۰ پزشک متخصص تربیت کنیم که لازمه این امر تلاش و همت است.

وی افزود: امروز روز شروع انتخابات شورای دانش آموزی است. شورا با هدف مشارکت در رفع مشکلات مدرسه شکل می‌گیرد و انتخابات شورا در واقع تدوین دموکراسی است. دانش آموز در شورا تمرین می‌کند تا در آینده در مشارکت های اجتماعی شرکت کند.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تعلم شرح داد: فعالیت شورا باید در چهارچوب مدرسه باشد و دیدگاه مادی در تبلیغ شورا اهمیتی ندارد، بلکه تبلیغات باید در جهت الگو سازی و فعالیت های معنوی باشد.

وی افزود: انتخابات شورای دانش آموزی فرصتی برای تربیت اجتماعی دانش آموزان است. کار آموزش و پرورش رشد دادن است و انتخابات شورا در رشد اجتماعی دانش آموزان نقش دارد در این انتخابات باید سالم تبلیغ کنند و سالم رای دهند تا در تصمیمات مدرسه دخیل باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اظهار کرد: شورای دانش آموزی یکی از ارکان مدرسه است. دانش آموزان باید تشکیل جلسه را یاد بگیرند و تصویب مصوبات را یاد بگیرند. هدف از برگزاری سراسری این انتخابات تنها رسانه ای کردن این موضوع نیست، بلکه شورای دانش آموزی از کلاس های درس تشکیل شده و مدیر مدرسه باید با شورای دانش آموزی جلسه تشکیل بدهد تا به حرف دل دانش آموزان گوش کنند و با مشورت و همفکری انجمن اولیا و دانش آموزان به همراه شورای مدرسه به حل آنها بپردازند.

وی افزود: تقریبا ۸ هزار آموزشگاه در استان وجود دارد که از این تعداد ۵ هزار و ۷۰۰ آموزشگاه انتخابات دانش آموزی را برگزار کردند.

طاهر علمی تشریح کرد: تعداد اعضای شورای دانش آموزی پیش بینی شده تقریبا حدود ٣٧ هزار دانش آموز است. تشکیل شورای مدرسه باید ۴ نفر ناظر داشته باشد و حتما ۱ نفر بعنوان رئیس صندوق حضور داشته باشد.

وی افزود: تقریبا یک هفتم تعداد دانش آموزان کل استان داوطلب شورای دانش آموزی شده اند که این رخداد بسیار عالی است. در شورای دانش آموزی باید همه دانش آموزان شرکت کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: شورای دانش آموزی امروز طلایه‌دار جامعه است، پس باید تلاش کنیم بهتر از این بشود. امیدواریم امروز این شورای دانش آموزی با تصمیم گیری درست دانش آموزان شورای خوبی را تشکیل و به جامعه تحویل دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار