معاون مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خبر داد:

اجرای 5 برنامه کشوری دانش‌آموزی به میزبانی تبریز

تبریز (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در شورای فرهنگ عمومی استان از اجرای 5 برنامه کشوری دانش‌آموزی به میزبانی تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای 5 برنامه کشوری دانش‌آموزی به میزبانی تبریز

طاهر علمی در شورای فرهنگ عمومی استان با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار در محل باشگاه فرهنگیان تبریز با اشاره به اجلاس سراسری نماز، گفت: چند سالی است در کنار این اجلاس سراسری بحث دانش آموز محوری مطرح شده و این سومین سال این اجلاس است که در استان آذربایجان شرقی به مسئولیت اداره‌کل آموزش و پرورش و به میزبانی شهر تبریز برگزار می شود.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل استان ادامه داد: این جشنواره با موضوع هایی نظیر پیوند نماز با مسجد، مدرسه و منزل مشخص شده و در فراخوان اعلام شده،در قالب های مختلف دانش آموزان عزیز آثار خود را آماده و به ادمین های محترم ما در بستر پیام رسان شاد ارسال خواهند کرد تا در طی یک داوری که در سطح ملی خواهد بود، برگزیدگان آن در اختتامیه اجلاس مورد تقدیر خواهند گرفت.

وی به بحث برگزاری جلسات و همایش های این اجلاس در سطح استان اشاره کرده و افزود: دانش آموزان عزیز در این جلسات حضور خواهند داشت و هدف این است ترویج فرهنگ نماز و اقامه نماز اول وقت در مدارس اتفاق بیفتند.

علمی تصریح کرد: در مرحله مقدماتی این اجلاسیه جریان سازی بین دانش آموزان، معلمان و حتی اولیای مدرسه صورت گرفته و آثار فرهنگی اعم از مقالات (علمی و پژوهشی) و انواع آن به دبیرخانه مرکزی استان فرستاده شده است که پس از داوری از بهترین آنها در جهت ترویج فرهنگ نماز در کشور استفاده خواهد شد.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: فعالیت زمانی اجلاسیه از آبان ماه تا اسفند ماه است و مراسم اختتامیه در اسفند ماه همزمان با سی امین اجلاس سراسری نماز در استان ما با حضور مسئولین کشوری و استانی به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار خواهد شد.

علمی در ادامه افزود: دومین برنامه میزبانی چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور را در استان داریم که مسابقات همه ساله در دو بخش انجام می گیرد که بخش پژوهشی به استان خراسان رضوی و بخش آوایی به استان ما محول شده است.

وی افزود: این مسابقات در 4 رشته برگزار می شود که رشته های بخش آوایی عبارتند از قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفط 5 جز،10 و 20 و کل قرآن کریم و بخش اذان و مداحی که 4 مرحله ای است و در مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می شود که مرحله کشوری در مرداد ماه 1401 با حضور نزدیک به 2 هزار دانش آموز از سراسر کشور در شهر تبریز برگزار می شود.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل استان اظهار کرد: سومین برنامه عبارت است از پنجمین دوره مسابقات هم خوانی و مدیحه سرایی مراکز سراسر کشور با هدف افزایش همدلی، همراهی و همزبانی بین دانش آموزان سراسر کشور که مرحله مقدماتی برگزار شده و مرحله نهایی با حضور 600 دانش آموز از سراسر کشور در دهه اول بهمن ماه امسال در تبریز برگزار خواهد شد.

به گفته علمی چهارمین برنامه برگزاری اولین جشنواره کشوری روش های نوین تدریس کتب مراکز دارالقرآن های سراسر کشور که 833 اثر از 32 استان به آذربایجان شرقی ارسال شده است که پس از بررسی و داوری اختتامیه جشنواره اواخر ماه آذر به صورت غیرحضوری و وبینار با حضور وزیر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: پنجمین برنامه پایش مراکز دارالقرآن های سراسر کشور که دبیرخانه طرح به استان ما محول شده که از اول سال 797 دارالقرآن سراسر کشور را با 94 شاخص بررسی می شود که نتیجه پایش بعد از تحلیل تقدیم وزیر آموزش و پرورش خواهد شد.

علمی تاکید کرد: امید است با مصوبات این شورا دستگاه های مخالف اعم از ائمه جمعه، فرمانداران و بخشداران کمک کار ما در برنامه های ابلاغی کشور باشند.

برنامه های مبارزه با آسیب های اجتماعی فوریت اجرایی دارند

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل استان در بخش دیگر سخنان خود گفت: در خصوص مبارزه با آسیب های اجتماعی و ضد ارزش ها و اخلاق ها 10 جلسه با حضور مسئولین فرهنگی استان برگزار کرده ایم که این جلسان منجر به 20 برنامه اجرایی شد و برای این برنامه ها اعتبارسنجی صورت گرفت و جز به جز برنامه های بین دستگاه ها تقسیم شد.

وی گفت: متاسفانه مهم ترین برنامه ای که اعضای جلسه تاکید کردند بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی بود و با اینکه آماری از دانش آموزان در خطر هستند و اگر این برنامه ها پیش بینی ها و اعتبار سنجی ها در سطح جامعه دانش آموزی اجرا نشود روز به روز شاهد آسیب های بیشتری خواهیم بود.

علمی بحث خشونت، اعتیاد به اینترنت، بد سرپرستی و استرس بیشترین مباحث مطرح شده است که اگر در رفع این آسیب های بر نیاییم شاهد آمار نگران کننده ای خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار