جزئیات امتحانات پایان سال دانش‌آموزان کرمانشاهی اعلام شد

کرمانشاه(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۳۵۰ هزار دانش‌آموز در استان به تحصیل اشتغال دارند، گفت ۹۷ درصد دانش‌آموزان کرمانشاهی در شبکه شاد عضو هستند و آماده برگزاری امتحانات هستند.

کد مطلب: ۱۱۸۲۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات امتحانات پایان سال دانش‌آموزان کرمانشاهی اعلام شد

مجید یزدان پناه در این نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت هفته معلم که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا زحمت معلمان نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته زیرا در گذشته مطالب آموزشی آماده بوده اما امروز باید این آموزش‌ها در فضای مجازی بومی سازی شود.

وی با اشاره به ایثار معلمان در راستای نظام تعلیم و تربیت افزود: معلمان قشر دلسوز هستند که در راستای اعتلای تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین تلاش می‌کنند و در زمان شیوع ویروس کرونا از روی تخت بیمارستان لحظه‌ای آموزش را رها نکردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان جزئیات امتحانات پایان سال دانش‌آموزان کرمانشاهی در مقاطع مختلف تصریح کرد: ارزشیابی مقطع ابتدایی بعد از اتمام آموزش در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه بر اساس عملکرد دانش‌آموزان به صورت توصیفی بوده و امتحانات پایه هفتم و هشتم متوسطه اول و دهم و یازدهم متوسطه دوم به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه شاد انجام می‌گیرد.

یزدان پناه بیان کرد: ارزشیابی پایه نهم متوسطه اول به دلیل اهمیت انتخاب رشته و دوازدهم متوسطه دوم به دلیل تأثیر گذاری درکنکور به صورت حضوری خواهد بود و امتحانات از تاریخ ۲۷ اردیبهشت آغاز و در تاریخ ۲۴ خرداد ماه پایان خواهد‌یافت اما امکان تعویق امتحانات این پایه‌ها با توجه به شرایط کرونایی و لزوم برگزاری حضوری وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: تمام تمهیدات لازم جهت برگزاری حضوری امتحانات در نظر گرفته شده و تعداد حوزه‌های امتحانی با وجود ۲۰ هزار دانش‌آموز از ۱۳۷ با ۱۹۴ حوزه افزایش پیدا کرده است و همچنین امتحان عملی دروس دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حضوری برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت پیش ثبت نام و ثبت نام در مدارس استان گفت: همان گونه که از قبل اعلام شد پیش ثبت نام و ثبت نام در مدارس استان تا زمان پایان امتحانات و اعلام نتایج دانش‌آموزان ممنوع است و خانواده‌ها از این جهت نگرانی نداشته باشند.

یزدان‌پناه با اشاره به برگزاری حضوری کلاس‌ها در سال آینده اضافه کرد: تمام تلاش‌ها برای برگزاری حضوری و یا به صورت محدود است اما این موضوع به وضعیت بیماری کرونا در کشور و استان و روند واکسیناسیون عمومی بستگی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۹۷ درصد دانش‌آموزان استان کرمانشاه در شبکه شاد عضویت دارند، بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا آموزش مجازی آغاز شد اما این موضوع به صورت پراکنده در شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گرفت اما با راه اندازی شبکه شاد دانش‌آموزان در این شبکه مجازی عضو و تا امروز ۹۷ درصد دانش‌آموزان از مجموع ۳۵۰ هزار دانش آموز در شبکه شاد حضور دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: متأسفانه به دلیل فراهم نبودن بستر اینترنت و ناتوانی خانواده‌های کم برخوردار تعدادی از دانش‌آموزان در شبکه حضور ندارند و آموزش را از طریق تلویزیون و بسته‌های خود آموز یا حضور در مدارس روستایی و عشایری دنبال می‌کنند.

یزدان پناه افزود: با کمک کمیته امداد، بهزیستی و سایر دستگاه‌ها و خیرین و حتی خود معلمان دلسوز تاکنون سه هزار دستگاه تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان کم برخوردار تهیه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار