برگزاری آیین گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام معلم و مراسم معنوی شب قدر

مشهد(پانا)- آیین گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام معلم و مراسم معنوی شب قدر با حضور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در شهرستان فریمان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام معلم و مراسم معنوی شب قدر

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در آیین گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام معلم و مراسم معنوی شب قدر در شهرستان فریمان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و به ویژه در لیالی قدر از تلاش و همت برگزار کنندگان این یادواره تقدیر کرد و گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی حضرت علی (ع) را شاگرد مکتب نبوت و پیامبر اکرم (ص) و همچنین آموزگار مکتب امامت توصیف کرد و گفت: ایشان در جوانمردی، فتوت، عدالت محوری، مردانگی، رشادت و شجاعت،مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم و حمایت از محرومان و ستم دیدگان زبانزد هستند.

این مقام مسئول با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) در مقام علم، معلم و ارزش علم آموزی که فرمودند: «من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً» تصریح کرد: ایشان گنجینه اسرار، عالم به علم لدُنی و علوم غیب هستند و تمامی علوم زمان خود و زمان های بعد را می شناختند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه شهید مطهری فیلسوفی به تمام معنا، متکلم، عارف و فقیهی مبرز بود که در تمام علوم اسلامی حرف های زیادی برای گفتن داشت اظهار کرد: شهید مطهری اعتقاد داشتند که عقاید دینی و تعالیم و آموزه های اسلامی را باید با عقلانیت پذیرفت، بنابراین در آثار ایشان توجه به عقلانیت موج می زند.

خدابنده با بیان اینکه مخاطب شهید مطهری دائما جوانان بودند و ایشان در سال های پیش از انقلاب اسلامی بنیان های فکری جوانان را در حوزه و دانشگاه با ایدئولوژی اسلامی و عقاید شیعی پایه گذاری کرد افزود: تاثیر شهید مطهری در شکل گیری انقلاب اسلامی بسیار زیاد بود، آثار ایشان با توجه به اینکه با دلسوزی، دغدغه مندی و با خلوص نیت نوشته شده اند فرا زمانی هستند.

وی ضمن عرض تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و آرزوی توفیق و سلامتی برای تمامی همکاران اظهار کرد: معلمان در طول ۱۴ ماه گذشته که کشور با شرایط خاص شیوع ویروس کرونا مواجه بود،کار سخت و بزرگی را انجام دادند.

خدابنده با تاکید بر اینکه با توجه به نقش الگویی رفتار، گفتار و کردار معلم، هیچ چیز و هیچ کس جای خالی معلم را پر نخواهد کرد گفت: حضور معلم در کلاس درس علاوه بر فرآیند آموزش، امر تربیت را رقم می زند که اهمیت آن از آموزش بیشتر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار