در فرآیند تعلیم و تربیت کوتاهی خطرناک است

رسالت معلم ساخت بنای انسانیت است

بیرجند(پانا) ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد از آنجا که هدف و غایت نظام تعلیم و تربیت در اسلام پرورش فطری انسان و هدایت او به قله های کمال است، از این رو هر نوع کوتاهی در این فرایند خطرناک است.

کد مطلب: ۱۱۸۱۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
در فرآیند تعلیم و تربیت کوتاهی خطرناک است

آیت ا... سید علیرضا عبادی، صبح امروز به مناسبت روز معلم، در دیدار با مدیرکل، اعضای بسج فرهنگیان، مسئولین بسیج دانش آموزی و معاونین اداره کل آمورش و پرورش خراسان جنوبی، تصریح کرد: در سیستم بشری چنانچه انسان هایی بیدار تربیت شوند، مزاحم شیاطین استعمار گر هستند.

وی، با بیان این که روبه صفتان شیطان صفت وجود مطهری ها را بر نمی تابند و حذفشان می کنند، عنوان کرد: بر اساس اندیشه اسعمارگران؛ مطهری ها باید بمیرند تا شیاطین توانایی عرض اندام داشه باشند.

خطیب جمعه بیرجند؛ لازمه تحقق آرمان های اسلام و انقلاب را تربیت انسان سالم، ماهر و توانمند دانست و تأکید کرد: این مربیان که هم خود به سمت قله های کمال حرکت می کنند و هم دست مربیان را گرفته و پابه پا به سمت این قله ها می برند، از این رو باید گفت خوش به حال معلمانی که خود وارسته به مکارم اخلاق هستند و هم چون شمع می سوزند تا چراغ راه دانش آموزان شوند؛ تا ایشان راه گم نکنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که معلم در مسیر شناسایی، کشف، پرورش، هدایت و با فعل درآوردن استعدادهای دانش آموزان، سختی های فراوانی را در زندگی فردی و اجتماعی خود تحمل می کند؛ اظهار کرد: معلمان این سامان در ایام سخت کرونا، بسیاری از سختی ها و مشقت ها را به جان خریدند تا لحظه ای فرایند آموزش و پرورش مختل نشود و تا پای جان نیز برای انجام رسالت و ادای تکلیف بر سراین پیمان ماندند.

وی از معلمان به عنوان پروش یافتگان مکتب نبوی و علوی یاد کرد و ادامه داد: تربیت انسان همانند احداث یک ساختمان نیازمند مهندسینی متعهد، ماهر و هنرمند است و چنانچه نقصی بربنا و شخصیت بنای تربیت وارد شود مسئولیت متوجه مهندس آن است؛ از این رو است که گفته می شود یک نصحیت و کلام درست معلم سرنوشت دانش آموز و جامعه را عوض کرده و تغییر می دهد.

آیت ا... عبادی با بیان این که شهید مطهری به عنوان شاگرد مکتب علوی بود؛ با اشاره به سالروز ضربت خوردن حضرت علی(ع) در محراب عبادت، ابراز کرد: بر اساس معانی استنباط شده از قرآن کریم، علی(ع) یک بشر عادی نسیت و مافوق آن است و شخصیت آن حضرت به معنای واقعی کلمه اسوه انسانیت است.

خطیب جمعه مرکز استان با بیان این که بشر گستاخ به اسوه های انسانی ظلم می کند، خاطرنشان کرد: علامه مطهری نیز انسانی است که تمام سعی و تلاشش تربیت انسان و رهایی نسل بشر از چنگ دیو جهل و هدایت ایشان به قله های علم و معرفت دینی و خدایی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار